De laatste weken zit ik een beetje in een dipje met mijn paard, voornamelijk in stap gaat het niet echt zoals het zou horen.
Een aantal weken geleden begonnen we het ritme in de stap te verliezen, we stapten veels te hard door de bak waardoor ze haar stappen niet kon afmaken, dit is inmiddels al een aardig eindje opgelost.
Nu heb ik alleen het volgende probleem: ik kan maar geen aanleuning krijgen in stap. Ze gaat of veels te diep en achter de loodlijn (waardoor mijn teugels helemaal los hangen) of juist het omgekeerde; kop erop en voor de loodlijn (waardoor ik dan ongeveer 10 kilo in mijn handen heb). Ik drijf haar in beide gevallen naar voren en houd mijn handen waar ze horen te staan en blijf ook netjes meegaan met de beweging en dan word het wel iets beter maar 3 seconden later zijn we weer bij af.
Van mijn instructrice moet in nu lekker op buitenrit gaan en veel stappen en dan overgangen maken van een losse teugel naar een contact teugel in arbeidsstap en naar middenstap.
Hier moet ik deze week mee aan de slag gaan maar hebben jullie nog ideeen om dit probleem op te lossen?