gaat eerst uitlopen voor aanspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

gaat eerst uitlopen voor aanspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:42

Hey Hey
Ik heb een probleem ...
Toen ik m'n merrie kocht, merkte ik dat er heel veel fouten in de africhting zaten. Zo had ze bv een link gelegd tussen ruiter zit door = galop. Haha! Heb me daar dus mee beziggehouden & haar leren galoperen op de hulpen. En heb haar nu toch fijn aan het lopen.
Maar nu zit ik met nog een ander probleem ...
Elke keer als ik de hulpen geef voor galop, gaat ze eerst uitlopen ...met andere woorden gaat ze eerst heel snel draven & springt dan pas aan in galop.
Ik weet niet hoe ik dit eruit krijg ...
Kan ik haar dit wel afleren & hoe doe ik dit ? Iemand tips ?
Alvast bedankt ! Knipoog

Rena100

Re: gaat eerst uitlopen voor aanspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:59

gewoon zorgen dat ze rustig blijft, en als ze sneller gaat niet in galop aanspringen. probeer ok vanuit de stap veel te drijven een paar passen draf en dan direct in galop, zorg dat er veeldruk is zodat je pony niet anders kan dan in galop. maar niet in galop gaan als je pony hard draaft. eerst weer terugnemen en dan opnieuw proberen.

loveHorses13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:02

Ja altijd terugnemen als ze eerst hard wil gaan draven.
Ik denk dat je het haar zo kan afleren.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:52

inderdaag nooit hard laten draven, ze mag pas galopperen als ze niet eerst hard draaft, als ze dit doet meteen terugnemen en opnieuw proberen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:57

En eventueel een tikje met de zweep erbij, want het lijkt me dat ze gewoon juist niet snel genoeg reageert op jou galop hulp.

Die van mij (tuigpaarden) gingen eerst ook hard draven nadat ik de galop hulp ga, zij snapte gewoon nog niet dat ze moesten aanspringen ivm aandraven in galop.

Nu verwacht ik gewoon direct reactie wanneer ik een galop hulp geven en geef zo nodig een tikje met de zweep bij. Dan krijg ik inderdaad af en toe een te felle reactie (bokke sprongetje bv), maar ze springen nu in ieder geval wel aan.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 15:24

Ja ik ga het eens proberen met een zweepje ! Ik herken de situatie die je net vertelde, ThaGirl ! Bedankt !

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:24

Het niet aanspringen wanneer een paard te hard gaat is - zoals gezegd -heel belangrijk. Wat ik merk dat ook belangrijk is (heb dat met les geleerd en voelde dat het werkt): is het er aan houden van de buitenteugel en het ontspannen van de binnenteugel.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 15:27

Ja dit heeft m'n constructrice me ook uitgeled & nu doe ik dit ook zo & het gaat zo al wel beter maar lukt nog niet altijd ...