Pony trekt naar buiten weg, hulp nodig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Pony trekt naar buiten weg, hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 14:35

Okay ik heb hulp nodig Vork

Nou was ie gister aan het trekken met longeren en raar doen Normaal is het de eerste rondjes ff ouwehoeren, maar nu echt heel erg. Trok dus steeds naar buiten met zn hoofd en ik kon em maar net houden... had ik em flink op zn kop gegeven en deed ie paar rondjes superbraaf. En ineens trekt ie weer en sprong zo door het draad en flipte helemaal. Helemaal druk enzo.... Ik naast hem stappen en elke keer als hij weer wilde wegtrekken gaf ik beetje druk op longeerlijn en dat ging prima. Heb em maar niet weer gelongeerd, maar dus op beide kanten aantal rondjes gelopen totdat ie braaf was. Voordat bovenstaande gebeurde had hij 2 dagen "vrij" gehad en had hij lekker in het gras gestaan.

Nu spelen er een aantal dingen...

1. Hij heeft lang stil gestaan en heeft lange tijd niet "echt" hoeven werken, sinds ong. 3 weken wordt hij iedere dag gebruikt (longeren). Natuurlijk is dit rustig opgebouwd en de eerste tijd niet elke dag. Maar de laatste weken dus wel, dus zou het kunnen dat hij een beetje gaat protesteren omdat hij nu meer moet doen.

2. Hij reageerd wat raar heb ik het idee op nieuw hoofdstel, is zowat zelfde als vorige. Het lijkt wel alsof hij niet genoeg lucht krijgt door die neusriem/sperriempje maar toch zitten ze absoluut niet strak ofzo. Hij loopt net 3/4 rondjes in draf en dan loopt ie al te puffen, wat ie voorheen eigenlijk niet deed. Hoor dan van mensen, nee joh hij doet het express om eronderuit te komen... zou het echt kunnen dat hij flipt omdat hij weinig lucht krijgt?? zoja wat kan ik eraan doen??

3. Ook heb ik een dubbelgebroken trensje genomen, hij had een enkel gebroken bitje. De eerste weken reageerde hij er niet echt anders op, hij schuimde goed, dat doet hij nu helemaal niet meer, maar hij kwijlt wel een beetje (maar geen schuim).

Ik weet het ff niet meer Verward

Monica_86

Re: Pony trekt naar buiten weg, hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 22:09

Weet helemaal niemand iets??

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:50

probeer eens met dubbele longe, mits je hier mee om kan gaan en anders een ervaren iemand vragen voor de 1e keer. Zo kan je ook de buitenkant beschermen en wordt naar buiten weg lopen een stuk moeilijker..

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:57

Als je een longeerpiste hebt is dat makkelijker, je pony kan dan namelijk niet niet naar buiten 'vluchten'

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 21:20

Vio0n schreef:
Als je een longeerpiste hebt is dat makkelijker, je pony kan dan namelijk niet niet naar buiten 'vluchten'

jah maar die heb ik niet

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:11

Kun je niet de bak afzetten met bijv een longeerlijn?

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:10

jah dat heb ik nu gedaan, maar gewoon met lint... ik had het eerst in een vierkant, nu in een rondje. morgen ff weer proberen dus ik ben benieuwd

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:16

Hou me even op de hoogte? Suc6!