wat zouden jullie doen .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

wat zouden jullie doen .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:49

hey allemaal .

wij hebben onze bink al vanaf 4 maanden en nu is hij 5,5 jaar oud .
het is een shet van 1.05 hoog en een echte draak onder het zadel .
Mijn dochter en hij zijn samen opgegroeid en dit gaat goed zolang ze maar niet in de bak gaat rijden .
Hij kan spinnen kop tussen de benen snel van richting veranderen en hij zet echt iedereen te kijken .
Met buitenritjes gaat alles goed super braaf en gedraagt zijn eigen voorbeeldig .
Maar in de bak begint het drama .
Ik heb nu al meerdere bijrijders gehad voor hem maar niemand kan hem baas.
En zelf pas ik er niet op .
Nu vandaag wilde ze het toch weer een keer proberen .
Ze zette hem uiteindelijk in draf hij peerd eruit kop tussen de benen en bokken maar grrr.
Gevolg mijn dochter in het zand en mega boos .
Ik ook dus was het zo beu ben ik maar ff opgestapt want dochter weigerde en hem zo wegzetten had ook geen zin .
Ik zat net gaf been voor voorwaards en ging zijn koppie alweer omlaag dus ik rijd zijn hoofd omhoog gaat meneer doodleuk op zijn achterbenen staan .
Dacht dat er geen eind aaan kwam bleef gewoon staan Bloos .
Ik moest goed klemmmen met mijn billen in een kinderzadeltje en geen beugels .
binnen 5 min heb ik hem toch gehoorzaam gekregen want ik was iets slimmer en sterker dan al die hummels die erop zitten .

Maar wat moet ik nu met deze draak .
Een bijrijder zoeken die hem wel baas kan en hem niet zijn zin geeft ( maar waar vind je zoiemand voor een shet )
Of maar gewoon als grasmaaier laten functioneren .
Of proberen in te spannen . ( god weet waar we dan belanden .

Het probleem is gewoon dat ie kinderen de baas is en dat weet ie .

sorry voor mijn lange verhaal .

ohja medisch is alles uitgesloten zadeltje is een boomloos kinder zadeltje wat perfect ligt .

_Cindy

Re: wat zouden jullie doen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:03

Ik zou nog even verder kijken voor een passende bijrijder hoewel die inderdaad heel lastig te vinden zijn voor een shet.

Hoe is de pony met longeren etc.? Als hij dan niet goed aan de hulpen is zal hij dat onder het zadel ook niet zijn. Vanaf de grond kun je een paard/pony ook veel leren.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:06

sja... gekend probleem.

Iemand die hem de baas kan is de oplossing, maar je zei het zelf al: vind maar eens een kind dat op een kleine pony past en hem dan ook nog eens onder controle kan houden...

Ben je zelf echt te zwaar? Anders zou ik toch overwegen van er wat vaker zelf op te kruipen als hij zijn kuren krijgt. Niet met de bedoeling van zelf 3 keer per week echt met hem te rijden, maar gewoon telkens overnemen als het spelletje weer begint...Je moet er iets aan doen tenslotte?

Inspannen zou ook goed kunnen zijn voor zijn teveel aan energie, maar als hij zich zo gedraagd voor de koets heb je wel veel kans om in de sloot te eindigen...

Als je het nog niet doet, kan ik je ook aanraden hem even te longeren voor je dochter erop gaat rijden.

Verder zou ik het ook niet weten... heb hier ook een A-pony staan die erg graag kindjes voor de gek houdt Zij zijn groot en ik is klein! en bij mij is ze inderdaad ook braaf, maar ik kan er toch echt niet op blijven rijden; het is gewoon geen gezicht meer. Ik rij er enkel nog kort even mee als het echt nodig is. Ik merk ook wel dat ze dan weer een tijdje makkelijker is voor der verzorgster om mee te rijden, dus misschien helpt dat bij jouw ook wel...

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 18:13

longeren doet ie super . eigenlijk alles verder wel .
maar dan bij mij .
met al die kinderen gaat ie aan de haal .

hihi shetlanders en kinderponys .
mijn dochter heeft nu al zoiets van mam verkoop hem maar .
maar ik doe dat niet hij gaat niet weg als het rijden echt niks word dan blijft ie lekker bij mijn veulens op de wei als speelmaatje en grasmaaier .

Nou echt te zwaar ben ik niet is vandaag gebleken hij stond mooi overeind lol .
ik weeg 56 kilo en ben 170 lang .
Maar kan mijn benen niet kwijt pas niet in het zadel hihi .
als ie net zo is als vandaag stap ik er zeker op anders is het einde echt zoek .
kwa energie zou je verwachten dat ie al lekker uitgekeurd is hij staat met 2 spelende hengstveulens op de wei waar ie er een niet van moet en daar dus al continu achteraan zit als ie in de buurt is .

longeren doe ik meestal ook hoor ff de bokken eruit .

denk dat ik idd zelf maar eens iets vaker op moet stappen .
dan maar mijn billen in kinderzadel proppen . Vork

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:41

sja het is niet ideaal en er komt altijd veel commentaar op als je te groot bent voor zo'n kleintje, maar je moet toch iets doen hè... Beter zo dan dat hij je dochter er eens op een lelijke manier af catapulteerd.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 18:55

en hij heeft me laten zien dat ik niet te zwaar ben Vork .
maar bij mij is het binnen 5 min afgelopen en zodra dochter het overneemt gaat ie gewoon doodleuk verder .
als ik mijn dochter was ging ik er ook niet meer op .

Abantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:07

Ik zou idd nog even verder zoeken naar een goed passen/rijden ruitertje... En anders zelf er nog een paar keer opklimmen ookal krijg je er veel commentaar op.
En als je hem nou longeert met je dochtertje erop in bak? Wat doet ie dan ?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:15

Ik zou er zelf ook op stappen, die kleine "oliebol"landers zijn zo mega sterk dat hij dat makkelijk aan kan.. En aangezien jij niet zoveel weegt moet dat helemaal geen probleem zijn.. Ff rodeo rijden en misschien leert hij het dan af Vork

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:56

Probleem wat je dan denk ik echter houd is dat hij inderdaad JOU gehoorzaamd. Maar hij weet dat die kinderen hem toch niet aankunnen, dus zal hij zich daar waarschijnlijk vervelend bij blijven gedragen. Ik zou ook nog eens proberen een bijrijder te zoeken. En dan duidelijk in de advertentie melden dat je iemand zoekt met wat meer ervaring die niet bang is.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:00

en als je hem altijd eerst longeerd voor het rijden,
hem de komende tijd aan de longe houd als je dochter erop zit,
en dus eigenlijk jij de baas bent, terwijl zij rijd,
zal dat gaandeweg niet kunnen worden uitgebouwd naar de gewoonte van de pony, om te luisteren?
hij snapt het zo te lezen allemaal best wel,
maar heeft dingen ontdekt, waarvoor hij de kans heel lang niet moet krijgen, zodat het uit zijn systeem verdwijnt;
paarden zijn gewoontedieren he..

MargotM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:02

Hoe oud is je dochter? Misschien is het een idee om er een ervaren instructrice bij te halen die haar kan helpen? Want bijrijders zijn ook handig, maar zoals je zelf al aangeeft, bij haar gaat hij gewoon verder. De shet moet leren dat hij ook naar je dochter moet luisteren, voor je dochter is het dus belangrijk om te weten/leren hoe ze hem voor moet zijn.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:03

Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen , volgens mij zijn alle shetten kleien draakjes, ik heb we ook een die heel lief is maar ozo eigenwijs.
Ja en een kind is idd vaak niet sterk en behendig genoeg zo`n klein ding te beleren, je zou een licht meisje van een jaar of 14/15 moeten hebben die hem een beetej zou kunnen vertellen wat de bedoeling .
Of misschien een lichte volwassene.
Sucses in elk geval en anders heb je er gewoon een grasmaaier bij.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 22:01

Zolang ik ze samen aan de longeerlijn heb gaat het goed ik ben de baas dus luisterd dan wel .
maar zodra we dat gehad hebben en denken na een hele poos ok we gaan het opniew proberen dan weet hij dat ook en gaat het gedonder gewoon verder .

Ik ben zelf een ervaren instructrice geef les op een manege maar dochter luisterd niet naar mij Haha! is te eigen en gaat dan in discussie .

zodra ze hem straft gooit ie haar er helemaal af .

t is gewoon echt een draak op benen .

ik blijf het zelf ook doen maar bijrijder wil ik ook want bij mij probeert ie het even tot ik hem op zijn nr zet maar gaat bij mijn dochter doodleuk verder .

dus als iemand nog een leuke bijrijd shet zoekt .
ik zoek nog een leuke bijrijder Haha!