Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zou ik ze los laten en dan gewoon opstappen. en als je zit ze vastpakken. 
). Gewoon in stap hoor.
) probeer op te stappen met een krukje waardoor je er gemakkelijker/sneller/ en minder lomp
op komt
grote kans dat ze dan ook niet meer weg loopt
en anders zet je paardlief met haar koppie tegen de bakrand... en stapt dan op met behulp van het krukje Urielle schreef:Ik pak mijn teugels in eerste instantie bij het opstijgen samen in mijn linkerhand aan het zweetblad, daar krijgt de mijne het althans niet uit mijn handen getrokken en ik kan genoeg achterover leunen voor het opstijgen bij grotere paarden (ik ben zelf klein).
Mijn paard heeft een tijd hetzelfde gedaan, zelfs met lange teugels probeerde hij ze los te trekken, en ja, dan aan de wandel natuurlijk
paardje2005 schreef:zodra ze wil weg lopen, haar direct in de achteruit zetten. een paar pasjes maar en dan stil zetten. weer opnieuw proberen op te stappen. gaat ze weer lopen, weer in de achteruitzetten en weer stilzetten.
NIET opstappen zolang zij loopt, want dan blijft ze dit doen. ze leert het vanzelf af op te lopen met deze methode. mijn paard en menig paardebeest dat ik onder mijn kont heb gehad heeft het zo kunnen afleren.
heb je haar zover dat ze netjes stil staat, dan kun je met een losteugeltje opstappen, en trekt ze je ook niet uit het zadel.
Urielle schreef:Jawel hoor, stilstaand gewoon neus naar grond brengen en je vrouwtje is de teugels kwijt
roosbananas schreef:paardje2005 schreef:zodra ze wil weg lopen, haar direct in de achteruit zetten. een paar pasjes maar en dan stil zetten. weer opnieuw proberen op te stappen. gaat ze weer lopen, weer in de achteruitzetten en weer stilzetten.
NIET opstappen zolang zij loopt, want dan blijft ze dit doen. ze leert het vanzelf af op te lopen met deze methode. mijn paard en menig paardebeest dat ik onder mijn kont heb gehad heeft het zo kunnen afleren.
heb je haar zover dat ze netjes stil staat, dan kun je met een losteugeltje opstappen, en trekt ze je ook niet uit het zadel.
Het probleem is dat ze stil staat, maar als ik wil opstijgen, trekt ze waardoor ik eigelijk mijn evenwicht verlies en inderdaad nogal eens vervelend in het zadel kan terechtkomen.
Pas als ik in het zadel zit, gaat ze er vandoor..
roosbananas schreef:Ik houd mijn teugels ook in mijn linkerhand, maar dan wel bij de voorboom van het zadel. Zelfs als ik de teugels op het einde vast heb, moet ze nog trekken (naar beneden) waardoor de teugels te kort worden en ik word meegetrokken.
Ik laat de teugels niet los..
Mijn paard is 173 en ik 178.
Is jou paard er uiteindelijk zelf mee gestopt?