hoe kan ik hem de rechtergalop leren? want ik ga binnenkort wel proefjes starten en het ziet er zo lekker uit als hij steeds links gallopeerd...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) buigt hij niet zo lekker maar dat is ook wel wat logisch natuurlijk

Citaat:ik kreeg ook al een tip om het over een balkje te doen, maar het blijft een fjord en ik krijg hem nooit op precies dat moment in galop
hij liep de volte netjes, mooi nageeflijk en goede stelling en buigen en ik wil aangelloperen en hij doet heel simpel mooi links... ik ben bang dat hij daarin gewoon van begin af aan niet gecorrigeerd is en dat hij het zichzelf gewoon heeft aangeleerd..
het gaat wel iedere keer wat beter gelukkig, werd er zelf ook erg moe van
)Storm76 schreef:Zo kun je het haar leren;
Op een volte rechtsom en de volte sluiten tot ongeveer 12-14 meter. Dan de volte openen door haar met je binnenbeen naar buiten te drukken (dus een beetje wijken, ook al kan ze dat nog niet goed). Als je op de hoefslag bent aangekomen galoppeer je direct weg.
Doordat je haar met je binnenbeen naar buiten toe drukt, komt ze in de rechterstelling en buiging, daardoor kan ze makkelijker weggalopperen. Let wel op dat je haar hoofd niet naar binnen trekt, lichte stelling is genoeg.
Vind ze het dan nog te moeilijk, doe je hetzelfde, maar leg je een balkje neer op de hoefslag. Dus naar buiten toe drukken met je rechterbeen, op de hoefslag direct weggalopperen over het balkje, dus haar eerste galopsprong moet al 'springend' over het balkje zijn. Daarna goed je been erbij houden en doorgalopperen. Rij ook veel overgangen naar de galop toe, daar word ze sterker van.
Citaat:Storm76 schreef:
Zo kun je het haar leren;
Op een volte rechtsom en de volte sluiten tot ongeveer 12-14 meter. Dan de volte openen door haar met je binnenbeen naar buiten te drukken (dus een beetje wijken, ook al kan ze dat nog niet goed). Als je op de hoefslag bent aangekomen galoppeer je direct weg.
Doordat je haar met je binnenbeen naar buiten toe drukt, komt ze in de rechterstelling en buiging, daardoor kan ze makkelijker weggalopperen. Let wel op dat je haar hoofd niet naar binnen trekt, lichte stelling is genoeg.
Vind ze het dan nog te moeilijk, doe je hetzelfde, maar leg je een balkje neer op de hoefslag. Dus naar buiten toe drukken met je rechterbeen, op de hoefslag direct weggalopperen over het balkje, dus haar eerste galopsprong moet al 'springend' over het balkje zijn. Daarna goed je been erbij houden en doorgalopperen. Rij ook veel overgangen naar de galop toe, daar word ze sterker van.
ik zal het gaan proberen
ik zal alles meenemen als ik weer aan het rijden ben. 
ztugwell schreef:Hallo,
Een oefening hiervoor is bijvoorbeeld, een volte halve baan dus eentje van 10 meter rijden, en hem snel laten draven, steeds sneller en zo tot hij in galop is.
Is hij in de juiste galop beloon haar dan ook al is het maar een paar pasjes.
En laat hem in het begin niet al te lang op de rechterhand galopperen...
Zo heeft hij de juiste stelling en is het veel makkelijker om juist aan te springen , dat is ook de reden dat een volte halve baan misschien beter lukt, want dan moet hij nog meer buigen en is het nog moeilijker om verkeerd aan te springen.
Hopelijk ken je der wat mee..
Succes ..