Niet voorwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zqw39

Niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:41

Ik heb een hele lieve verzorgpony. Het is een welsh K X Arabier. Dus wat dat betreft zou ze heet genoeg kunnen zijn. Alleen is ze niet voorwaarts. Laten we het zo zeggen er zit geen vuur meer in. Ze loopt wel gewoon haar rondjes. Als we naar buiten gaan is ze zo. Als we gaan springen is ze ook zo.Maar ze is het vuur gewoon kwijt. Hoe krijg ik weer een beetje leven in ponylief?

Margoooo

Re: Niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:50

Ik heb eigenlijk ook zo'n soort probleem... Maar misschien gewoon het werk leuk maken en veel afwisseling?

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:19

Ik heb dat ook en heb veel advies gehad van bokkers! Ja
Veel overgangen rijden concequent blijven. Stappen draf stappen en direct weer draf! En doorgaan tot het mooie overgangen zijn.
Krijgt ze ook genoeg energierijk voer? Lachen

Donjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:22

ik rij ook een paard dat in het begin niet voorwaarts was. Dit kwam omdat het paard in het begin geen plezier had om iets te doen omdat de vorige amazone haar vaak zonder reden straf gaf. Na een poos ging het beter. ik beloonde haar vaak en al gauw kwam ik er achter dat ze alles voor me wil doen als ze maar beloond word. Ze heeft er nu weer plezier in en is een stuk voorwaartser geworden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:47

Wat doet ze de rest van de dag? Staat ze op stal of in de wei? Speelt ze wel met haar vriendjes?
Zorg dat je in het werk veel afwisseling houdt, springen, dressuur, naar buiten.
Misschien een vitaminenkuurtje of even bloed laten testen bij de DA, misschien heeft ze ergens een tekort van.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:38

Ik doe iig genoeg aan afwisseling.Ik rijd vaak met haar buiten. Ze staat voor de rest van de dag in de wei met haar vriendjes. s'Avonds staat ze wel op stal. Dan krijgt ze kuil. s' Winters krijgt ze meestal biks. Ik heb even zitten nadenken en ik weet niet of het klopt ofzo: het gras in de wei heeft nu minder voedingstoffen misschien dat dat er ook wat mee heeft te maken?

Iig bedankt voor de tips Haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:08

Iets wat toch nog vaak vergeten word: belonen belonen belonen!!! Hoe meer jij beloont, hoe leuker het paard het vind om voor je te werken, dus hoe meer ze haar best zal gaan doen.

En inderdaad, lekker afwisseling, leuke dingen doen, een keer schriktraining, grondwerk, wandelen enz. En consequent zijn.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:38

Ja, het klopt wel dat het gras minder voedingstoffen heeft, maar was ze van de zomer wel actief dan?
Mijn pony is ook geen hele snelle, maar van meer voer wordt hij alleen maar dik (krijgt nu 1/4 schep bix), maar niet actiever. Haver schijnt bij sommige paarden wel te werken (niet bij die van mij overigens), dus dat zou je eventueel wel kunnen proberen.
Wel zou je een vitamine stoot kunnen proberen. Kun je bij de ruitersportzaak halen, kost niet heel veel en kan wel een oplossing zijn.

M_gan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:43

Hoi,

als ik jou was zou ik heel veel schakelen, kleine stukjes, wel voorwaarts neerwaart rijden. En vanaf het begin tot het eind zorgen dat je pony goed aan het been is!! Vooral in de galop, goed voorwaarts galopperen!! In de draf dus veel schakelen en in de galop alleen maar voorwaarts!! Ik zou ook kijken of het voer van Havens : Kentucky Lite E helpt! Mijn paarden lopen op hoger niveau en hebben zat energie!! Succes!!