Hij wil ten eerste (nog) niet in de linkergalop. Ik zit "goed" (zoals het bij de meeste paarden werkt), en leg ook mijn buitenbeen iets achter de singel, maar al gaat hij scheef oid, het maakt hem niet uit, hij springt echt gewoon rechts aan. Eigenaresse heeft hier ook al last mee gehad, maar zij kan hem nu op een bepaalde manier toch in de goede galop krijgen. Ik ken dus die manier niet (kan ze me ook niet helemaal uitleggen) en wil hem toch wel heel graag in de goede galop hebben. Hij doet het wel gewoon meteen goed aan de longe, dus het ligt vast aan mij, maar dan wil ik toch wel graag tips hoe ik het anders kan doen

Daarnaast is hij heel heeeeeeeel erg sensibel, bijna hoogsensitief, onwijs gevoelig voor alles wat je doet. Het is een andalusische hengst (ggk
), dus het zit er ook wel in qua ras en het is over het algemeen heeeel erg fijn te rijden. Alles wat je denkt voelt hij al aan en dan doet hij het al. Met de minste aanwijzing komt hij terug in tempo of schiet hij juist weg in een mooie gestrekte draf. Het nadeel daarvan is, is dat hij heel eenkennig is en hij me dus nog onwijs moet leren kennen. Hij is snel bang als ik iets doe. Ik wilde hem bijvoorbeeld even een stukje laten wijken, maar toen hij mijn been voelde, floot er op dat moment ook een vogeltje naast hem en hij schoot weg. Het is dan wel weer zo'n bikkel om niet de hele tijd daar niet meer langs te durven, want na 3 keer er langs is hij het ook wel weer vergeten, maar heeft iemand tips om hem sneller aan mij te laten wennen en misschien ook tips voor mij om te wennen aan zijn gevoeligheid? Ik hoef niet per sé heel snel hoor, maar ik vind het zo sneu voor hem als hij mij nog een beetje eng vindt.En als laatst, weet iemand hoe ik een hengstenvlecht kan maken? Haha, dit heeft eigenlijk te maken met het rijtechnische probleem dat ik door die megagrote bos haar niet kan zien waar en hoe hij zijn hoofd houdt. De eigenaresse zei ook later dat hij helemaal niet rond liep, maar ja, ik wil niet onnodig daar mee bezig gaan als ik niet zie wat er gebeurd. Voor het zelfde geldt had hij zijn hoofdje al netjes en zat ik voor niets te prutsen. Ik ga dus proberen om het op een of andere manier in te vlechten, maar hangende vlechten of knotten lukt wss niet of heeft te weinig effect. Hij heeft zo'n megabos! Andalusiër hè

Nou, lang verhaal, maar ik ben benieuwd of iemand tips voor me heeft om goed aan de slag te kunnen. Mijn instructrice komt ook z.s.m. langs om te helpen, maar ik weet niet precies wanneer. Alvast bedankt allemaal!!