Hoe hoofd omhoog houden of juist stimuleren(zonder hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Hoe hoofd omhoog houden of juist stimuleren(zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 10:26

Hoi
Gister kwam ik op het idee om is zonder hoofdstel, met alleen een touwtje om m'n pony z'n nek te gaan rijden. Wel met een zadel.
Maar nu pakte m'n pony dit ontzettend goed op en liep lekker ontspannen met z'n koppie beneden, in alle gangen. Maar moet ik dit juist stimuleren dat hij zo lekker ontspannen met z'n koppie beneden loopt (met z'n neus af en toe zelfs tegen de grond) of gaat hij daar een keertje gigantisch van op z'n bek (om het even grof te zeggen Knipoog ) Ontspanning is natuurlijk super, maar dit was meer constant écht halststrekken.
Tempowisselingen rijden, stap-galop overgangen (niet zo verzameld natuurlijk) en halthouden gaat prima, bij het figuren rijden kwam ik er toch achter dat het alleen op je been ietsjes moeilijker gaat Clown
Ik weet dat als hij aan de kletter gaat ik maar gewoon op m'n kont moet blijven zitten ofzo, haha. Maar ik ga ook zeker zo de bak nog niet uit.
Groetjes Marijke

Cuddie_

Re: Hoe hoofd omhoog houden of juist stimuleren(zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:51

Het lijkt me beter voor je pony als hij lekker ontspannen loopt. Ik weet niet of je zo wil blijven rijden ( altijd ) of dit gewoon eens in de zoveel tijd doet, voor de afwisseling..

blensink

Re: Hoe hoofd omhoog houden of juist stimuleren(zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:58

Wat leuk dat je dit oefent met je paard, volgens mij is het niet erg dat hij zijn nek strekt en hoef je niet bang te zijn dat hij onderuitgaat.
Waarschijnlijk kan hij de bak dromen dus is ontzettend ontspannen.
Lekker blijven oefenen met figuren rijden en het lopen op het been het gaat vast goed komen.
Veel succes.