Mijn pony is acht en een beetje aan de dikke kant. en heeft niet een super conditie. Ze heeft vroeger m dressuur en springen gedaan. Omdat ik door een ongeluk de laaste twee jaar niet veel heb gereden heeft ze niet meer veel conditie en deze wil ik opbouwen met een goed rijschema heeft iemand tips.
Ik zou beginnen met hoogstens 3 keer in de week rijden (20 min. t/m halfuurtje) en 2 keer longeren. Als dit allemaal goed gaat voor 2 weken ofzo. kan je langzaam gaan opbouwen en iets langer gaan rijden (of iets vaker als dat voor jouw mogelijk is.
Dat moet je helemaal zelf uitzoeken eigenlijk, samen met je instructeur/trice. Hangt van heel wat af, dat kan je eigenlijk niet aannemen van iemand op de computer. Als ze niet veel conditie heeft dan zeker niet opeens veel willen doen om de conditie weer op een goed peil te brengen . Verder is het niet altijd goed om elke dag precies even lang te rijden bv, dan weet een paard op de duur heus wel wanneer hij mag stoppen .
Ik denk ook dat je dat moet overleggen met de instructeur of instructrice. En waarom zou jij zelf eigenlijk geen schema kunnen maken? Niet aanvallend bedoeld, hoor