ongelijke benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olke2004

ongelijke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 09:53

Ik heb een nieuwe heup gekregen in 2005. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn rechter been ongeveer 1cm. langer is dan mijn linker been. Heeft iemand advies voor mij met rijden? Het blijkt nu dat ik heel veel naar links zit door mijn ongelijke benen, ik ben ook al bezig met mijn rechter beugel riem iets langer te doen. Het staat niet netjes, maar dan zit ik wel beter op het paard. Mijn rechter beugel riem is nu anderhalf gaatje langer. Ik vermoed dat mijn paard door dit gedoe ook heel stijf aan de linkerkant is en veel naar binnen valt op links. Heeft iemand er ervaring mee of weet iemand een goede oplossing dan hoor ik dat graag.
Groetjes natasja

Patriciavt

Re: ongelijke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:56

In je ene beugel een hoog beugelblokje, in de andere een lage? Misschien dat je op die manier het verschil kan compenseren Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:57

Ik heb 2,5 cm verschil tussen mijn benen (klinkt erg raar trouwens Tong uitsteken)

Ik rij gewoon met ongelijke beugels, anders ga ik idd ook links vastzetten. Je zou het ook nog op kunnen lossen met verschillende beugelblokjes of speciale zooltjes in je laarzen. Dan ziet het er voor het zicht iig gelijk uit.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:23

ik rij altijd met ongelijke stijgbeugels, ik weet niet of mijn benen ongelijk zijn, maar ongelijk zit bij mij gewoon beter Knipoog

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:40

ik rij ook met ongelijke beugels. heb ik de beugels gelijk zit ik voor mijn gevoel scheef.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:43

ik kan écht niet met ongelijke beugels rijden
dat voel ik meteen
als iemand zegt dat ze gelijk zitten, zeg ik neehee ze zitten ongelijk! Tong uitsteken
en later blijkt dan dat ik het toch goed had hahaha Tong uitsteken

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:44

als je het 'gewoon' een gaat langer of korter niet je benen gelijk kan krijgen, probeer dan met een gaatjestang tussen de gaatjes een een extra gaatje maken, zodat je benen wel gelijk zijn.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:17

1cm valt mee hoor Knipoog

ik heb zelf jaaaaaaaaaaren geleden een ongeluk gehad waarbij ik mijn bovenbeen heb verbrijzeld,om een lang verhaal kort te maken is het gevolg dat mijn kom niet meer recht zit,het bot als een wokkel loopt en het been is ingezakt door te vroege belasting Clown
inmiddels is het verschil al ruim 3cm en dat word steeds meer!

mijn ervaring is dat voor 1cm beenlengte verschil 1,5 gat verschil in beugels veel te veel is,een half gat moet meer dan genoeg zijn!
de kunst is als je niet van je been uit kunt gaan dat je echt op je zitbeen knobbels moet zitten en rijden,zoek gelijke druk op je knobbels en waar je been dan hangt? jammer dan.
alleen zo kun je recht boven je paard komen en blijven anders rij je hem op den duur inderdaad scheef.
dus voel de druk onder je kont! Tong uitsteken
als je vragen hebt pm je maar.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:53

hmm.
Ik zou de beugels gewoon gelijk houden, je moet altijd récht op je paard zitten. ( volgens mijn instructrice Tong uitsteken )
Ik zou dan idd iets gaan doen met beugelblokjes, of zooltjes. Knipoog

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:12

Steffiee schreef:
hmm.
Ik zou de beugels gewoon gelijk houden, je moet altijd récht op je paard zitten. ( volgens mijn instructrice Tong uitsteken )
Ik zou dan idd iets gaan doen met beugelblokjes, of zooltjes. Knipoog

wat is het verschil met die beugel korter maken of in die beugel een ander blokje doen? bijde keren heb je je ene been toch hoger als de andere?