mijn dochter is sinds een paar weekjes weer gaan lessen en nu met haar eigen paard
in die bak bij ons in de buurt zag ik de eerste keer al allemaal toeters en bellen bij die paarden
ik bedoel dus ,sporen,martingaals,zwepen
ze moeten het allemaal zelf weten hoor maar wij rijden liefst allemaal zonder
ook vonden wij een neusriem bij ons paardje mooier staan omdat ze een smalkoppie heeft
maar goed in les is al een paar keer gevraagt aan mijn dochter ,wil je een zweepje lenen
omdat ons paardje niet door wilde lopen of heel erg plakte aan de andere paarden
mijn dochter heeft toen gezegt nee dank je ik heb benen en een stem.
daarom is ze ook op les gegaan zo wie zo al en omdat ons paardje erg plakte aan mijn paard
nu vroegen we gisteren avond joh Juf die les geeft zou het kunnen zijn dat haar bit wat klein wordt
nee hoor zegt maar een neusriem zou niet gek zijn,en waarom daar gaf ze geen antwoord op.
mijn vraag is nu eigenlijk maar maakt het iets uit als er geen neusriem op zit
we hebben haar ook wel is bitloos gereden met een buitenrit en dit ging erg goed
maar ja dan werk je wel met de neus toch of zit ik nou fout?
wie kanen wil mij advies geven

ik dacht dat Nibbit bedoelde: als je iets duidelijk wil maken, gebruik je ook hoofdletters en leestekens. Want zo is het ook in onze communicatie naar paarden. Been betekent 'voorwaarts' maar als de reactie niet voldoende is, geef je een tik met de zweep, je uitroepteken dus!
en toen had ze het door wat ik wilde