Dit is kennelijk niet onopvallend gebleven, en heb zo een ''nieuw'' paard ''gekregen''. Een 6jarige Contango merrie, geheel voor mij alleen, maar wel van andere mensen. Alles word betaald, ik train en breng haar uit ( in de toekomst). Natuurlijk word er wel veel van je verwacht, zeker als je zo'n r*tbok goed kunt laten lopen dan moet dit toch ook kunnen ?
Nu komt het probleem, de overgang van mijn pony, deze meet 1.55 en is zeer smal(arabisch bloed)(heb ik zadelmak gemaakt + doorgereden) naar een paard van 1,78, breed en lang(kent nog niks, is wel zadelmak). Zo makkelijk en los als dat ik mijn pony kan rijden, zo stroef en moeizaam gaat het nu bij een paard... Het is gewoon zo moeilijk opeens, ben eindelijk zover dat ie normaal aan de teugel loopt, zijn achterhand gebruikt en steeds beter aan de hulpen komt. Nog kan ik amper een normale lijn rijden, een wending maken en ontspanning erin houden. Galop is al helemaal een ramp, we gaan dan hard en ik kan haar amper aanvoelen en vooral, blijven zitten

Hoe lang moet dit nog gaan duren? Hoe lang heb jij over de overgang pony-paard gedaan, en wat waren de verschillen ? Als ik dan zo'n Anky zie rijden(lekker voorbeeld
) op zo'n knoeperd, en haar die zo bij elkaar zie rijden, schakelen en alles laten doen, pff..respect. Wat zijn jullie ervaringen met de overgang ?
Voel me echt weer een beginner, kan bijna niks lijkt het. Verder is en voelt het gewoon raar om erop te zitten, de beweging, overgangen ALLES!

ik hoop dat je er wat aan hebt! en uiteraard moet je dit natuurlijk rustig opbouwen en dan heb je binnen een half jaar een paard op het niveau van je oude pony!