Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Urielle schreef:je moet ook niet klemmen, je been moet lang en los (aangesloten maar zonder druk) langs je paard hangen. Knie loslaten en vanuit je heup je been naar beneden lang maken.
Miss_Mustang schreef:Urielle schreef:je moet ook niet klemmen, je been moet lang en los (aangesloten maar zonder druk) langs je paard hangen. Knie loslaten en vanuit je heup je been naar beneden lang maken.
Ik moet ook goed proberen mijn benen rond de buik te doen, en aangesloten houden...
Want als mejufrouw ervandoor knalt zit je dan tenminste een beetje stevig.
En dan hou ik mijn voeten stiller, en kan ik beter rechtop zitten (kan ik instructrice zeeer gelukkig mee maken)

maximee schreef:Probeer goed je hakken uit te drukken en je benen goed te klemmen. Probeer erop te letten dat je niet je benen optrekt
Verder sluit ik me volledig aan bij wat er al is gzegt

Phoebesp schreef:Ik ken het probleem helemaal niet. Maar ik denk dat het goed is dat je regelmatig ook zonder beugels rijdt. Zo kun je je zit goed oefenen en dan zou ik ook alle bovenstaande tips tegelijkertijd toepassen.
Daarnaast denk ik dat het wijs is om K3 wel te laten weten dat een rodeo niet gewenst is. Jij vindt het dan wel leuk, maar het is volgens mij toch wel de bedoeling dat een paard naar JOU luistert en niet gaat racen wanneer hij daar zin in heeft.