Bokken of rennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Bokken of rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 15:15

zat me pas eens te bedenken wat ik nu liever had,
ben een pony aan het inrijden en die wil nog welleens gaan rennen,
nu zat ik eens te bedenken wat ik eigenlijk liever had gehad een bokkende pony
of eentje die er tussenuit knijpt

wat is jullie voorkeur?

Ik ga denk ik toch voor het bokken dan voor het rennen maar waarom dat weet ik eigenlijk zelf niet.

Guusje1

Re: Bokken of rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:18

Daar heb ik ook wel is aan zitten denken bij mijn vorig paard, die steigerde ontzettend veel, en ook hoog, en daar ben ike igenlijk best heel erg bang voor geworden.
Met de pony die ik nu heb heb ik laatst een wedstrijd gereden ergens waar een juryhok bij de bak stond, en dat vond ze eng en ze kwam ook een beetje omhoog. Niet heel hoog ofzo maar ik merk dat ik zo niet leuk vind en er bang voor wordt als die steigerd, ik liever dat ie wegrent of bokt, in plaats van dat ik ie steigerd. Dat dus wel.

sandra1986Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:08

mijn paard loopt als verzet hoogtends onder me vandaan. boken doet ze niet. Haha!
alleen steigeren, heeeeeel soms buiten heeeel laag.

geef mij maar rennen. steigeren en bokken vind ik heel gemeen Ach gut

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:10

Rennen vind ik veel minder erg Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:27

Ligt eraan hoe ze bokken. Echt gemeen bokken hou ik niet van. Maar een beetje springen en normaal bokken heb ik liever dan rennen. Dan doe ik m'n beugels gewoon lekker kort en ga ik staan.
Maar ik ben nou eenmaal bang voor hard galoperen, zelfs met de makste knol durf ik dat niet.

Anouar kan heel gemeen bokken. Die doet z'n hoofd opzij, trekt hem vervolgens naar voren zodat de teugels loshangen, duwt z'n neus tussen z'n voorbeen, geeft een bok en vliegt ervandoor.
Dus in dat opzicht ben ik wel wat gewend Clown

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:33

hangt er vanaf van voor bokken. een paar bokjes kan je nog wel uitzitten maar als het echt rare sprongen zijn waardoor je alle kanten opvliegt.. nee geef mij dan maar een rennend paard.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:43

ik heb laatst op een manegepaard gezeten dat steeds heeel hard wegrende. echt belachelijk hard. en dan stoppen en achter het paard voor hem plakken. als je hem eindelijk van de hoefslag af had pakte hij het bit vast en rende hij naar het volgende paard om daar te gaan plakken :S dat vind ik echt bijzonder vervelend. het probleem is dat het een vrij 'goed' paard is, vrij hoog niveau en dat hij zich verveeld in de lessen. en ondanks zijn thiedemann blijft hij wegrennen ^^

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:51

Beter gaan ze rennen, dat vind ik echt veel beter dan bokken, dan lig ik er echt super snel naast bij 1 bokkesprong! Tong uitsteken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:55

Liever bokken.
Als ze in de bak gaan rennen krijg je dat gezigzag weer en dat haat ik. Liever een bok, zelfs al is het zo'n gemene schuine rotbok. Zelfs zonder stijgbeugels zit ik die nog wel door, maar rennen en zigzaggen vind ik echt niet grappig.

Summertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:36

Tja de vraag bij wegrennen is altijd is het verzet of vind het paard het gewoon moeilijk? Bokken is over het algemeen een teken van verzet.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:37

mijn vorige pony kon dr nog regelmatig echt vandoor gaan. Daardoor hou ik daar dus echt helemaal niet meer van
Mn nieuwe paard geeft zo af en toe n bok in de galop. Maar hij heeft nog geen goede conditie en is dan moe en toont verzet. Ik hoop dat dat er met genoeg training en conditie opbouw uit zal gaan...

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:42

ik heb liever bokken als rennen, met rennen ben je machteloos!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:44

ik heb liever rennen, dit is volgensmij makkelijker op te lossen dan bokken...
Mijn 3 jarige ging ook liever rennen (vooral in galop) dus was met voltes verkleinen makkelijk op te lossen ze is nu gewoon lekker voorwaarts..
Bokken moet je maar zien uit te zitten...

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:48

alle 2 liever niet
als het paard in de wilde weg een paar flinke bokken geeft, dan lig je er snel naast.
maar als je paard er vandoor gaat en neemt een paar flinke bochten en gaat vervolgens stil staan dan lig je er ook snel genoeg naast.

dus als ik moest kiezen toch liever rennen, want dan kan je op een volte gaan sturen.

bokken kunnen ze helaas ook vaker gaan doen. en dan heb je minder vaak de kans dat je die bokken kan uitzitten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:37

Bokken/steigeren heb ik het liefste..

Omdat je ze dan kan straffen door naar voren de rijden, als ze gaan rennen kan je eigenlijk niet echt straffen, want één twee drie heb je ze vaak niet terug als ze gaan rennen...

Scheelt dan ook wel dat er weinig paarden zijn die mij er af gebokt krijgen en ik écht nergens schrik van heb. Lachen

Mijne kan er ook wat van, steigeren en bokken... Steigeren keer mee achter over geslagen, was geen beginnen aan tot dat ik mijn hand boven haar hoofd hield, als zij dus steigerde en omhoog kwam, kwam ze tegen mijn hand met haar hoofd (hoeft niet eens hard ofzo hoor!), ze dacht dus dat ze haar hoofd stootten, nu steigerd ze af en toe. Keer been geven en ze loopt alweer gewoon op 4 benen...

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:49

Ik heb nou een paard dat hard gaat lopen rennen. Ik heb het nu aardig onder controle. Ik denk dat ik toch voor rennen kies!
Omdat ik nou beetje weet hoe ik er mee om moet gaan.

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:01

haha ja leuk allemaal
ik reed er 1 in die begon te bokken, toen dacht ik ;dan heb ik er liever 1 die wegrend,
toen mocht ik er 1 inrijden die naait er lekker uit; nou heb ik liever dat ie bokt haha
blijf wel lekker bezig zo