Zou zitles aan de longe helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Zou zitles aan de longe helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 16:40

Hey ik heb het welbekende tenen naar buiten probleem.Nou weet ik dat dat probleem vaak voort komt vanuit de heup.Zou het misschien helpen om aan de longe te rijden zonder beugels?Of blijf je dan nog het probleem houden vanuit je heupen?

Alicia2u

Re: Zou zitles aan de longe helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:52

Ik raad je aan zitles te nemen van een gecertificeerd Centered Riding instructeur/trice. Op google of op alona.nl kun je een lijst vinden met mensen in Nederland en België die bevoegd zijn en waar ze wonen. Het heeft bij mij en meerdere mensen die ik ken enorm geholpen.

x_LoTjE_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:41

Een zitles aan de longe kan nooit geen kwaad, zelfs niet voor iemand die een 'perfecte' houding heeft.
Het zal je zeker helpen. Maar het probleem zal enkel verdwijnen door te oefenen en te blijven oefenen. Door goed je knieën aan het zadel te leggen (niet duwen!) zal je beenligging al veel verbeteren. Dit is in het begin best wel lastig, maar het moet een gewoonte worden.
Alvast veel succes!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:43

Niet je knieën aanleggen, maar juist laten zakken langs ze zadel! Als je ze bewust gaat aanleggen komt er namelijk nog meer spanning in de heup en verergerd het probleem.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:04

Helpt altijd maar wel van iemand les nemen die het je echt goed kan vertellen.
Je goed concentreren op maak je lang ga diep zitten kantel je bekken, benen al laten hangen.
En gymnastieken op het paard is ook perfect

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:34

Heej, ik heb een equisimulator en geef daarop lessen in houding & Zit volgens de principes van Enlilghtened Equitation, een mond vol maar het heeft een hele eenvoudige uitleg voor goed stappen, draven, lichtrijden, doorzitten etc. noem maar op. Op de ES kun je heel fijn aan jezelf werken zonder dat je meteen op je paard moet letten. Een vervolg op eigen paard is ook mogelijk.