benen niet stil kunnen houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rode_aardbei

benen niet stil kunnen houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:32

ik rij op dit moment een pony die met zijn eigenaar z dressuur heeft gelopen en heb het probleem dat ik mijn benen niet stil kan houden met het draven, ik heb ze al een gaatje korter gedaan zodat ik meer steun heb op de beugels maar dit helpt niet echt! Huilen
heeft iemand misschien een oplossing voor mij?

Alicia2u

Re: benen niet stil kunnen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:35

Laat allereest je heup los! Probeer in plaats van te klemmen met je knieën je knieën diep langs het zadel te laten zakken.

Het is moeilijk preicieze aanwijzingen te geven zonder dat ik heb gezien hoe je rijdt. Maar bovenstaande helpt in veel gevallen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:36

ontspannen ontspannen ontspannen! In je bovenbenen en je heupen.

En, wat bij mij altijd helpt, is je benen anders leggen:
eerst ga je zitten in het zadel en til je je rechterbeen op, die draai je gestrekt naar achteren en dan leg je m tegen t zadel aan en schuif je m weer naar voren. Hetzelfde bij het linker been.
Zo zorg je ervoor dat je voorkant van je bovenbenen op het zadel rust en niet de onderkant. Dat zorgt vaak voor een rustige beenligging.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:46

Heej, ik heb een Equisimulator, een bewegingssimulator waarop ik lessen in houding en zit geef. Wiebelende benen komen altijd voort uit een verkeerde bekkenstand. Dat is door mij makkelijk uit te leggen en je te laten voelen door middel van die Equisimulator, ook de juiste manier van stappen, lichtrijden en doorzitten komen ruim aan bod! Ontspannen is niet het toverwoord aangezien teveel ontspannen een zoutzakhouding oplevert, je moet op de juiste manier alle delen van je lichaam samen laten werken en de bewegingen absorberen!