wie weet wat het kan zijn,lees even aub

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

wie weet wat het kan zijn,lees even aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:49

Mijn paard is zowel aan de longe, en onder het zadel niet altijd even soepel en fijn.En het zit zo,aan de longe is hij linksom erg soepel voor mij gevoel kijkt mooi naar binnen en loopt mooi voorwaarts neerwaarts, Alleen loopt dan vaak naar buiten weg(buitenschouder) zeg maar, Op rechts wil hij aan de longe totaal niet voorwaarts neerwaarts lopen en ontspannen en helemaal niet in de galop op deze hand.
Maar onder het zadel loopt hij juist rechts fijner , mooi voorwaarts neerwaarts en makkelijke buiging naar rechts,(alleen galop niet)op linkerhand wil hij geen stelling links en moeilijk voorwaarts neerwaarts,Op beide handen alleen met hoofd omhoog willen galoperen
wie weet wat dit is! en wat ik eraan kan doen? hoor het graag

ps:volgende week komt er wel een osteopaat kijken!!

en met welke oefeningen bijv kan ik dit allemaal verbeteren

Angela

Re: wie weet wat het kan zijn,lees even aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:55

ga steeds op lange lijnen stellingswisselingen rijden, dus stelling links, stelling rechts enz. Pak op 1 lange zijde minimaal 3 stellingswisselingen, als het beter gaat pak je er steeds meer. Je zult merken dat de stelling daardoor al gaat verbeteren. Gaat dit goed, dan doe je hetzelfde werk op de volte.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:34

Kans dat het ergens in zijn rug niet lekker zit. Dat je met rijden hem over de rug kan rijden maar aan de longe niet.
Of dat hij met rijden juist meer pijn heeft door jou gewicht op zijn rug.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:49

Laat eerst de osteopaat maar eens kijken, dat hielp bij mij al een heleboel, en dan nog hard oefenen, want die van mij heeft zichzelf gewoon aangeleerd dat ze het nu rechts moelijk vind. Maar als ze eenmaal is overtuigd gaat het prima

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 14:11

__PSM__ schreef:
Laat eerst de osteopaat maar eens kijken, dat hielp bij mij al een heleboel, en dan nog hard oefenen, want die van mij heeft zichzelf gewoon aangeleerd dat ze het nu rechts moelijk vind. Maar als ze eenmaal is overtuigd gaat het prima

mag ik vragen welke osteopaat jij erbij hebt gehad? kun je wat meer over je paard vertellen wat e rmet je paard aan de hand was? enz

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:23

Dik kans dat je paard scheef is. Orienteer je eens op AdB-methode, en probeer eens ergens een workshop te doen. Wie weet gaat er een wereld voor je open!

Peetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:28

Los van eventuele medische problemen zou ik er ook goed op letten dat je paard op de buitenteugel moet lopen. Kan het natuurlijk zo niet beoordelen, maar uit je verhaal vermoed ik dat dat niet helemaal consequent gebeurt.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 22:57

meer reacties welkom

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:09

heb je wel evenveel contact op de beide teugels? zit je recht? laat ook es iemand van de grond af zien..
succes

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 07:22

Je hebt pm, voor nog meer info mag je altijd mailen!!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:44

Rechtrichten in het rijden, een paard heeft altijd een sterk en een zwakker achterbeen, dat willen ze ontlasten en voila, scheefheid is geboren. Meestal voelen mensen niet zo goed meer wanneer het paard scheef loopt en aan de longe zijn er veel misverstanden over het feit dat het paard naar binnen moet kijken etc. Belangrijker is dat de beenzetting goed is, dan komen de spieren vanzelf en de rechtheid vanzelf. Een osteopaath is altijd goed, wij maken er ook veel gebruik van, ook als jaarlijkse check up. Maar goed rijden is wel het toverwoord.

Mail maar als je meer info wilt!