Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
francescalex schreef:Beste Midge.
Dat is verschillend voor elk paard. Voor mij is een bijzet een tijdelijk iets. Soms een tijd niet en dan weer om hem die prikkel te geven voor een goed aanleuning. Metname met longeren doe ik dat.
Veel mensen gebruiken een bijzetteugel. Eveneens ruiters die op een erg hoog niveau rijden.
francescalex schreef:Hi Midgie
Doe je dit ook bij een paard wat jong is (net 5 geworden) en niet gewend is om op de loodlijn te rijden?
francescalex schreef:Hi Twinklebel,
Zag net je mooie foto's bij de profile. Zag eveneens dat je paard geboren 2002 aan de bijzetteugel loopt?
francescalex schreef:Hi,
Wij wonen in ITalie en het paard komt uit Nederland.Het is altijd in Nederland getraind en sinds 1 maand in ITalie.
In Nederland heb je geen bergen en waar wij wonen in ITalie zijn er veel bergen.
Soms gebruiken wij de bijzetteugel als hulpmiddel om het paard meer op de loodlijn te krijgen.
Wij doen veel buitenritten. Normaal doe ik dat zonder bijzetteugel.
Vandaag voor het eerst met de bijzetteugel gedaan en het paard reageerde op een manier dat hij moeilijk te rijden was.
Veel mensen zeggen, dat kun je niet doen want zijn balans is dat heel moeilijk te bewaren metname bij een steile daling van een berg of een steile opwaardse berg.
Wie kan mij hier iets over zeggen wat wijs en en wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes
francescalex
francescalex schreef:Hi Midgie,
Vertel jij mij eens wat jouw manieren zijn om hem laag en rond te rijden?