Verzorgpaard aan de rechterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valeriej

Verzorgpaard aan de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:46

Hallo!

Ik heb sinds 2weken zondag een nieuw verzorgpaardje, waar ik vandaag voor de 2de keer mee heb gereden.. Allereerst heeft ze ontzettend veel last van de vliegen, de eigenaresse weet dit en gaat zo snel mogelijk een vliegenspray kopen, dan zal het hoofdschudden hopenlijk al stoppen.
Ten tweede, ze is het braafste paard op de linkerhand, doet daar echt alles wat ik vraag, reageert zeer goed op de hulpen, maar op de rechterhand ! Ze stopt, probeert zich telkens om te draaien, als ik uiteindelijk haar onder controle heb en een rechtergalop probeer, stopt ze bruusk en draait ze zich razendsnel om op de linkerhand verder te galopperen.

Weten jullie iets dat ik eraan kan doen?

Ps: ik leer haar pas kennen en zij mij ook, maar ze doet dit steeds zegt de eigenaresse. + ik hoop dat de uitleg een beetje verstaanbaar is.
Laatst bijgewerkt door Valeriej op 09-10-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Verzorgpaard aan de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:50

Ik heb een hele makkelijke uitleg voor je: Neem les!!!
Dit paard is overduidelijk erg scheef. Ook daar kan hoofdschudden wegkomen trouwens, dus als de vliegenspray niet werkt.

Dit paard zal rechtgericht moeten worden, en aangezien je het probleem niet herkent hebt en niet weet wat je moet doen, heb je simpelweg niet de kennis om het zelfstandig op te lossen, hoeveel tips wij je hier ook gaan geven.
Het kan zelfs zo zijn dat je er eigenlijk eerst niet op zou moeten rijden, maar haar moet longeren.

Ga hier dus niet zelf mee prutsen, maar zorg dat je les krijgt van iemand die echt weet waar hij mee bezig is

Overigens zeg je op een gegeven moment dat als je dan linksom een galopje gaat proberen, ze weer omdraait en linksom verder gaat..... Maar neem aan dat ze in de rechtergalop omkeert naar links? Knipoog

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:56

Ja, ik heb het veranderd van die linkergalop. Ze draait inderdaad van de rechtergalop om naar links. Longeren heb ik ook al bij haar gedaan, daar probeert ze het ook hoor..
Ikzelf rijd ondertussen 7jaar paard, ik zeg niet dat ik dit perfect doe maar ik heb toch al wel enkele kennis, de eigenaresse heeft dit probleem trouwens ook en zij kent dit paard toch al 4jaar..
Het hoofdschudden ligt echt aan de vliegen, dit merk je doordat ze er ook naar bijt. Les nemen zal pas de laatste optie zijn, aangezien dit hier vrij moeilijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:25

Citaat:
Longeren heb ik ook al bij haar gedaan, daar probeert ze het ook hoor..

Ik adviseer het longeren niet omdat ze het daarbij niet zou doen, maar omdat je haar dan makkelijker recht kan richten omdat ze jouw gewicht niet mee hoeft te corrigeren.

Citaat:
Ikzelf rijd ondertussen 7jaar paard, ik zeg niet dat ik dit perfect doe maar ik heb toch al wel enkele kennis, de eigenaresse heeft dit probleem trouwens ook en zij kent dit paard toch al 4jaar..

7 jaar paardrijden zegt mij helemaal niks. En dat de eigenaar het probleem al 4 jaar heeft zegt ook 0,0..... Als je ziet hoeveel mensen hun paard scheef doorrijden en niet eens doorhebben dat het paard niet recht is!!!

Uit alles wat je schrijft maak ik op dat zowel jij als de eigenaresse niet de kennis en kunde hebben om dit op te lossen. Voor mijn gevoel hebben jullie niet eens echt door wát precies het probleem is en welke (zeer ernstige) gevolgen dit kan hebben voor het paard.

Dit paard is scheef. En niet zo'n klein beetje ook als ik dit verhaal zo lees. Dit los je echt niet op met de kennis die je nu hebt. Zorg dat je les krijgt, of ga dit paardje niet rijden. Dat is echt de enige tip die ik je kan geven, uit zorg voor het paard.