pijn in me rug door zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

pijn in me rug door zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:56

ik heb een flink probleem,
zinds kort rij ik een nieuw paard. zadel is nog helemaal goed, ligt ook goed (voor hem) maar ik krijg zn pijn in me rug met het zadel! ik kan hoogstens 5 min draven achter elkaar en daarna krijg ik pijn.
de volgende dag heb ik zn last van me rug (spierpijn gevoel ) dat ik soms niet eens ga rijden als ik weet dat ik savonds nog weg moet ofzo.
wat kan ik hier aan doen?
zadel is dus prima voor hem niks mee aan de hand. denk ook niet dat de eigenaren snel zullen zeggen van we kopen wel een nieuw zadel voor je...

midgie

Re: pijn in me rug door zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:10

Ik denk dat als het zadel voor jou niet geod is , het voor het paard op den duur ok niet fijn is , want jij gaat geforseerd rijden dan en daar kan je paard ook weer rugproblemen van krijgen.
Is idd moeilijk om een eigenaar daar van te overtuigen, maar als zij willen dat jij het paard blijft rijden , zullen ze toch over een nader zadel na moeten gaan denken.

sava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:56

dat is vervelend dus jij moet net als je paard een fijn zadel hebben,dus idd toch over een ander zadel gaan nadenken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:33

Wat is het probleem met het zadel precies? Want als het dieptepunt te ver naar voren of naar achteren ligt is het voor de rug van het paard ook niet lekker natuurlijk Knipoog

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:35

Ja, gewoon eens over hebben met de eigenaren, en anders met een bontje ofzo proberen?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:37

Het zadel moet voor de ruiter net zo goed passen als voor het paard. Vraag je zadelmaker eens te kijken als je rijd. Misschien dat hij de problemen kan verhelpen door bv. de beugelriemen naar voren of naar achter te verplaatsen of de kniewrong aan te passen. Als het echter de zit zelf is, zal de zadelmaker er weinig aan kunnen doen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:10

Ik zou het toch eens zeggen tegen de eigenaren. Je hoeft niet eens meteen om een ander zadel te vragen, maar ookal past dit zadel voor het paard, als het voor jou niet past, heeft het paard er ook last van!!!

Hoe dan ook, de combinatie zoals het nu is kan simpelweg niet. Overleg met de eigenaren, misschien mag het zadel aangepast worden, of mag je zelf een goed passend zadel aanschaffen, of hebben zij nog wel een ander zadel. Het kan best zijn dat het zadel voor hun ook niet helemaal fijn zit en willen ze een ander zadel aanschaffen.

Overleg in elk geval, want dit kan niet!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:44

Heb dit ook een tijdje gehad met mijn vorige zadel. Bij mijn haf lag het zadel ook goed maar ik had gewoon geen goede houding in dat zadel.
Omdat ik op dat moment beetje krap met geld zat heb ik als tijdelijke oplossing een bontje op mijn zadel gedaan. Gewoon gekocht bij ruitersportwinkel.
Dit werkte bij mij.
Heb na tijdje tog ander zadel aan geschaft maar snap dat dat nu niet echt een mogelijkheid is.
Suc6. Hoop dat het bij jou ook werkt

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:14

Ben je de enige die dit probleem heeft? Zo niet, dan is het voor de eigenaren misschien juist een impuls om een ander zadel te kopen. En weet je zeker dat het aan het zadel ligt? Mijn bijrijdpaard voelde heel anders aan dan ik gewend was toen ik hem begon te rijden. Ik kreeg ook rugpijn van hem. Uiteindelijk bleek het aan mijn (buik)spieren te liggen, sinds ik die wat meer getraind heb heb ik nergens meer last van!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:48

huhm thqns allemaal... ik heb al ff met de eigenaren overlegd. ze gaan van de week mee kijken na de les eens ff zien of hun iets vaags aan het zadel zien. waarschijnlijk niet. mijn instructeur die zegt dat ik nog ff moet wachten, maarjah wachten kan bij paard ook weer naregeit opleveren...