Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amondi schreef:Meiden, kom op nou!!! "moet hem weer op conditie krijgen".....
Dt zijn geen paarden meer die in loop of sport conditie moeten komen! Deze paarden moeten vetroetelt worden en je moet er naast willen lopen!
Gewoon lekker voer instoppen dus, niet longeren, zo'n cirkel lijkt me veel te belastend! Als ze nog willen, stap ritje in het bos oid maken. Maar gan n niet praten over het weer op conditie brengen van ze oude besjes!
Je gaat een mens van boven de 80 toch ook niet meer op conditie training doen? Dat kan niet meer, die tijd is gewoon voorbij!

Dt zijn geen paarden meer die in loop of sport conditie moeten komen! Deze paarden moeten vetroetelt worden en je moet er naast willen lopen!
Gewoon lekker voer instoppen dus, niet longeren, zo'n cirkel lijkt me veel te belastend! Als ze nog willen, stap ritje in het bos oid maken. Maar gan n niet praten over het weer op conditie brengen van ze oude besjes!
Je gaat een mens van boven de 80 toch ook niet meer op conditie training doen? Dat kan niet meer, die tijd is gewoon voorbij!

Citaat:Hoeveel oude mensen zelfs van 80 jaar die het nog kunnen en die gaan fietsen. Ik ken er bij een aantal die op 75 jarig leeftijd nog zelfs gewichtheffen.
) Succes! Symbeami schreef:Mijn ervaring is nl. dat je bij zo'n ouder paard heel erg snel en makkelijk weer conditie opbouwt.

Gewoon lekker rustig beginnen en dan komt alles goed