Paard snapt opeens niets meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Paard snapt opeens niets meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:47

HoiHoi, Lachen
Ik ben vandaag weer gaan rijden, het ging echt heel erg anders dan anders. Heel veel dingen snapte linda gewoon niet meer? Dit had ik de vorige keer ook al, ik dacht dat ze gewoon een slechte dag had maar nu twijfel ik toch.
Ik begon gewoon zoals ik altijd begin aan een wat langere teugel over de hoefslag stappen nou ze wou de hele tijd niet de hoeken doorlopen en sneed ze dus af dus ik had maar wat eerder als normaal mijn teugels op maat gepakt been erbij en haar zover mogelijk de hoek door te drijven. Na een tijdje draafde ik aan en ze ging echt heel erg langzaam. Ik gaf haar een tik met de zweep en toen begon ze te galopperen terwijl ze normaal niet zo heftig reageerd, maar goed ze liep dus door maar liep steeds van de hoefslag af als ik dat niet wilde en als ik het wel wou dan deed ze heel moeilijk.
Na ik dacht misschien wil ze even galopperen dus ik wou aan galopperen maar ze deed niets alzof ze de galophulpen niet meer kende.
Ik probeerde en na een paar keer lukte het maar het was meer een schop die ik haar gaf dan een fatsoenlijke galophulp.
Daarna wou ik wat stelling naar links pakken, deed ze altijd al heel moeilijk maar de laatste tijd doet ze het goed maar alleen vandaag dus weer niet. Ze liep de hele tijd van de hoefslag af terwijl ik alleen stelling vroeg met mijn been. En als ik afwende nam ze vanzelf op de rechte lijn stelling naar rechts.
Ik heb ff op de linkerhand gewerkt ging ietsje beter maar liep nog steeds niet de hele tijd de hoeken uit. Toen ben ik weer rechts gegaan en dat was een ramp terwijl ze normaal heel goed loopt rechts... Ik snapte er echt niets meer van.. Ook was ze heel sloom de hele tijd. Ik had echt het gevoel dat al het wek waar we nu al maanden mee bezig zijn allemaal voor niets was geweest en ik weer opnieuw moet beginnen. Daarna stapte mijn vader en ik terug naar stal en opeens begon ze te draven steeds harder en ik had het gevoel dat ik haar niet meer onder controle had dus ik had haar met al mijn kracht stop gezet en toen ben ik er maar langs gaan lopen want we moesten een drukke weg over.
Weet iemand misschien hoe dit kan?? Er is eigenlijk niets veranderd, ja eerst reed ik met sporen en nu niet meer maar dat is toch al langer. En er heeft een ander meisje op haar gereden maar dan moet ze weet ik veel wat met linda gedaan hebben? Bloos

_Lunaa

Re: Paard snapt opeens niets meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:23

Is het nog een jong paard ?
Het kan zijn dat ze u gewoon maar aan het testen is ,
En dan vooral niet opgeven ! x

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:27

Ik denk dat je het best weer helemaal vanaf de basis kunt beginnen. Zorgen dat ze goed aan de hulpen is, dat je reactie krijgt op je been. En een keer de fysio langs laten komen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:29

Je zegt dat er een ander meisje op heeft gereden, dat verklaart al een heleboel Lachen. Hoe vaak heeft dat andere meisje er op gereden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:46

Inderdaad, als dat andere meisje anders rijdt, met meer of andere hulpen, dan is je paard daar snel aan gewend en dan is het logisch dat jouw hulpen dan ineens een beetje vreemd zijn.
Dat zie je ook heel vaak bij manegepony's, die komen heel gevoelig binnen, makkelijk aan de teugel te rijden, en na twee weken in de les is dat helemaal weg, en zijn het hobbelende robotpony's geworden.. zo ging dat vroeger bij ons op de manege.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 20:04

@ _Lunaa Ja ze is nog heel jong, 4 jaartjes
@ Apple Ze heeft er nu denk ik 3 of 4 keer op gereden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:05

3 of 4 keer dingen doen op een totaal andere manier als dat jij dat doet kan voor een jong paard al genoeg zijn Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:56

Anders oefnene Lachen/