Lalidan schreef:Op alle drie de foto's zie ik een paard wat op de voorhand loopt. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn, want in een half jaar tijd krijg je een paard simpelweg niet op de achterhand.
Wat ik verder zie, is dat er een stuk ontspanning is bijgekomen. En zonder ontspanning, geen buiging, gedragenheid, nageeflijkheid enz, dus je bent zeer zeker op de goede weg!
Mijn tip zou nu wel zijn om de voorkant met rust te laten. Het feit dat ze nu zo mooi met haar hals in de krul loopt, is geen maatstaf voor het nageeflijk, aan de teugel of aan de hulpen zijn. Sterker nog, ik zou het geen enkel probleem vinden als ze er iets meer met het neusje uit kwam.
Maar zoals gezegd heb je een paard niet in een half jaar op de achterhand. Bovendien kunnen wij aan de hand van foto's niet zien in hoeverre ze soepeler geworden is, dat kan jij alleen voelen!! Dus ook daarin kan duidelijk verbetering zijn.
wat wél duidelijk te zien is, is dat op de laatste foto (van 8 maanden terug) je pony zijn rug weg drukt. Dit doet hij op de eerste foto (nu) niet meer, en dat is absoluut een geweldige vooruitgang!
Over het algemeen denk ik dus dat je inderdaad tevreden kan zijn over je vooruitgang!
Helemaal mee eens!!!
Je bent er nog niet, maar zoals ik het kan zien op de foto`s, gaat het echt al stukken beter.