Aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura91

Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 17:09

Hoi,
Ik heb twee verzorgpaarden en ben met hun allebei aan het oefenen om ze aan de teugel te krijgen, ik heb hier ook ervaring mee hoor. Maar een paard is zeer gevoelig in de mond hij heeft een bit met rubber om er een beetje mee te kunnen spelen Als ik wat kracht wil uitoefenen op het bit gaat hij zich sterk maken dus dacht ik dan moet het met minder kracht maar dan reageert hij niet en kijkt vrolijk om zich heen wat moet ik doen?
Misschien kun je uitleg geven?
ik ben benieuwd groejtes laura

Dobel

Re: Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:10

je moet niet echt kracht op het bit uitoefenen, je moet voorwaarts rijden dus met de benen eraan en vanuit daar met het bitje spelen, kleine kneepjes dan weer los en zo blijven proberen succes Knipoog

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 17:11

Kun je beste een kundig iemand vragen je te helpen! Dan hoor je precies op goede moment wat je wel en ook wat je vooral niet moet doen!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:03

Euhm... gaat het toevallig over hetzelfde paard en probleem als in dit topic:

viewtopic.php?f=8&t=841841

???

Zoja, een beetje zinloos hoor, 2 topics over het zelfde. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:06

Geen kneepjes of gehannes met het bit, en al helemaal niets met kracht om je paard "aan de teugel" te krijgen.. paardrijden is geen krachtsport Clown Bovendien staat er op RT-P een heuuul mooi, groot en centraal topic over "aan de teugel", daar kan je je bericht beter in kwijt Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:08

les nemen, net als we in het andere topic al hadden gezegd Knipoog

Odessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:13

Ik zou inderdaad les nemen, iemand die kan zien wat je doet/bedoeld kan je beter advies geven dan wij zo via bokt..

patatzak_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:15

Les nemen, en ik zou eerst je paard laag met z'n nek laten lopen, (richting halsstrekken idee) en vanuit daar iets druk op je teugels en benen zetten om hem zo iets ronder te krijgen.

Als je verstandig ben haal je er iemand met verstand bij Ja

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:14

Alleen maar naar voren rijden. Als jij de paardjes niet aan de teugel 'krijgt' ben je er waarschijnlijk ook niet aan toe... elk paard gaat namelijk 'vanzelf' aan de teugel lopen als je maar lang genoeg voorwaarts rijdt en je handen netjes stil en laag houd met hele lichte druk.... en neit spelen! daar krijg je later alleen maar last van als je bijvoobeeld gaat wijken of apuyeren. Je meot dan constante druk op het bit hebben en je paard 'kent' dat niet, omdat je normaal alleen maar zit te friemelen in zn mond... afrader dus!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:29

een rubber bit vind ik minder prettig als een gewoon bit, schuif een nat rubber bit maar eens over je scheenbeen, en een gewoon bit, ik denk dat een gewoon bit veel lekkerder is.
Maar daar is je probleem nog niet mee over,probeer gewoon druk op beide teugels te houden en met de zwaarste kant kleine kneepjes te maken, en in de wendingen met je binnen hand, teugel tegen de hals kleine kneepjes en je buiten hand gesloten houden, lekker voorwaarts houden dan word hij naar van loop van tijd vanzelf nageeflijk, wand dat zal je bedoelen denk ik.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:33

hoe kom je erbij dat je kracht moet zetten TS?
ga maar snel les nemen.........

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:35

Er is een centraal topic over "aan de teugel" vragen. Ik zet hier een slotje.