mijn draver wil geen galop leren in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patries88r

mijn draver wil geen galop leren in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 09:23

Hoi

Ik heb een draver maar meneertje wil niet in galop in de bak hij gaat alleen maar harder draven....... als ik met hem naar t duin gaat gaat hij wel in galop terwijl dat allemaal kronkelpaadjes zijn, hoe kan ik mijn paard galop leren in de bak???
Ik heb het ook al met longeren gebrobeerd maar dan gaat hij ook sneller draven.

elsie1

Re: mijn draver wil geen galop leren in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:27

als je hem nog niet te lang hebt dan zal hij het wel leren op wandeling en sterker worden. Zodat ie het kan in de bak ook.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:33

Ik zou er inderdaad ook wat meer tijd voor nemen..
En ik denk dat je het anders eens moet proberen met een instructeur, die zien vaak beter wat je moet doen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:47

Zeker inderdaad lekker de tijd nemen en het paard de tijd geven om sterker te worden zoals al gezegd.
Pas wanneer het paard buiten gemakkelijk aangalopeert en ruim en met sprong galopeert kan je het in de bak proberen.
Misschien kan je zelfs voordat je in je eigen (vaste) bak gaat rijden (nadat ie sterk genoeg is geworden) kijken of je ergens in een 20 x 60 bak kan rijden, misschien dat ie het dan wel kan, omdat je dan net die extra 20 meter hebt.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:09

Ik weet hoe lastig het is, een ding heb je zeker nodig: Geduld!
In de duinen heeft hij meer ruimte en waarschijnlijk gaat hij dan redelijk hard. In de bak moet hij zich al meer op het achterbeen zetten om door de bochten te komen, dat geldt ook voor het longeren.

Je kunt denk ik het beste op een groot stuk land/veld/duin hem laten galopperen en zo opbouwen. Daarna veel overgangen draf-galop-draf rijden, dan moet hij zijn achterbenen wel gebruiken. Toch ook wel gewoon in de bak blijven proberen om te galopperen en echt tevreden zijn met 2 of 5 sprongen en goed belonen. Waarschijnlijk is het niet een kwestie van niet willen, maar niet kunnen. Dus echt de tijd nemen om hem kracht te laten ontwikkelen, want dat mist hij gewoon. Ook is het handig om er goede instructie bij te regelen en verder gewoon blijven proberen oefenen Lachen

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:42

idd geduld is heel belangrijk het komt vanzelf wel Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:07

Gebruik eens de zoekfunctie, hier zijn al heel wat topics over geweest. Of even dravers.nl lezen, daar staat ook wel wat op Knipoog

Uiteindelijk moet je gewoon geduld hebben, alles vanuit rust en ontspanning doen. Zorgen dat er balans is in stap en draf en dan pas aan de galop beginnen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:10

dat is natuurlijk helemaal niet raar omdat de galop voor een draver zeer onnatuurlijk is.
daarom vind hij het ''buiten'' makkelijker. tipje;in de bak lichtrijden op het 'binnenbeen''
beginnend vanaf e of b daarbij sneller gaan draven door de hoek totdat hij in galop
valt,wel gewoon de hulpen voor de galop geven in het lichtrijden.[werkt ook altijd goed
bij jonge paarden]
succes

xxelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:53

Laatste tip is een goede! Doen wij ook wel eens bij jonge pony's... Veel geduld heb je gewoon echt nodig! Veel succes!

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:55

Inderdaad. Ik heb ook een dravertje gereden die buiten perfect kon gallopperen maar binnen niet. Je kunt verschillende manieren proberen. Lichtrijden op het verkeerde been en in gallop 'laten vallen' vanuit een snelle draf zoals men dat noemt. Ik vond het persoonlijk fijn om op de volte te blijven. Zodra ik op het rechte stuk kwam viel ze er vaak uit en op de volte kon ik haar met stelling etc en beenhulp er beter inhouden. Uiteindelijk kon ik dat uitbouwen en steeds grotere voltes rijden zeg maar Knipoog. Verder heel veel geduld....dat is geen kwestie van weken maar veel langer.... (na 2 jaar ging het bij mij pas een beetje vooruit). En heel veel kilometers maken in gallop Knipoog. daarnaast...neem er een instructeur bij. (Echter heeft mijn instructeur nooit veel aandacht besteed aan de gallop omdat het een jong 'niet ingereden' paardje was zijn we eerst opzoek gegaan naar ontspanning. De gallop oefende ik buiten mijn lessen om.)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:58

Wat ik wel eens heb gehoord, om jonge paarden galop aan te leren.
Een sprongetje maken (hoeft maar een klein kruisje te zijn) Ze zitten dan al een beetje in het ritme, de meeste paarden galloperen tenslotte door na een sprong.
Heb ook wel eens moeite met aanspringen, dan neem ik een klein kruisje en hup ik zit in de galop.

succes!

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:02

herkenbaar probleem , mijn paard heeft precies het zelfde . ik ben er nu mee bezig ik laat er draven hou der in en drijf aan het gaat steeds beter misschien dat het werkt

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:12

Ik heb een paar tips.

Zoek instuctie Knipoog helpt bijna altijd wel als je de goeie hebt.

heb ook met het buiten rijden goed de hulpen in je hoofd zodat hij als hij aan galopeerd buiten je de hulp ook geeft zodat hij het gaat snappen Tong uitsteken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:14

Mijn ervaring met dravers is dat ze juist heel graag WILLEN leren dus je titel vind ik slecht gekozen.
Ga het niet forseren en geef je paard de tijd om sterker te worden buiten in de galop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:51

De tijd ervoor nemen , en een goede instructrice Knipoog