Een dipje met rijden....Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Een dipje met rijden....Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 15:59

Hallo bokkers,

Ik geloof, dat ik een beetje in een dipje zit qua rijden.... No Cheer

Elke dag ga ik naar stal met alle plezier want dan zie ik Silence weer, maar ik heb gewoon maar zelden zin om te rijden om dit moment.
Ook nu weer, ik zit al omgekleed achter de pc, maar heb helemaal geen gevoel van: Yes, zometeen weer lekker rijden.
Als ik mezelf er dan toch toe zet om op Silence te stappen, heb ik gewoon geen inspiratie voor het rijden.
Ik rij wat rondjes en stap eigenlijk het grootste gedeelte. Na 20-30 minuutjes stap ik dan maar weer af.
In de verzorging van Silence, heb ik daarin tegen dan wel weer veel plezier.
Lekker met hem knuffelen enz.

Ik heb wel les op Woensdag en dat is dan ook eigenlijk de enigste dag dat ik echt zin heb in het rijden.

Het is niet dat ik niet graag naar Silence ga, dat zeker wel. Ik rij met alle plezier dagelijks naar stal.
Alleen vind het op dit moment leuker om gewoon met hem vanaf de grond bezig te zijn.
Dus lekker vertroetelen, spelen in de buitenbak, wat werken aan de lange lijnen, clickertraining, wandelen enz.
Dat trekt mij op dit moment veel meer.

Dit speelt nu zo`n klein maandje ongeveer. Ik had verwacht, dat het al wel weer over zou zijn, maar het lijkt niet minder te worden.
En eerlijk gezegd, voel ik me er best rot onder.

Het is alleen zo, dat ik het niet kan maken, om maar 1x in de week te rijden met de les. Deze is daar gewoon te pittig voor (we zouden allebei tot onder 0 zakken qua conditie als we alleen maar die les zouden doen) en we moeten de oefeningen er uiteraard ook in houden.

Heeft iemand van jullie nog tips of iets, om deze dip door te komen?

Alvast bedankt.

dorieeen

Re: Een dipje met rijden....Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:04

Ik denk dat je lekker moet doen waar je zin in hebt, en de dingen die je in de les doet, thuis te herhalen met haar en lekker oefenen, en als het dan vooruit gaat, is het vast wel weer leuk! Lachen

Succes ermee!!! Ach gut

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:10

Citaat:
en de dingen die je in de les doet, thuis te herhalen

Dat is ook mijn bedoeling, maar dan moet ik mezelf wel kunnen zetten tot het rijden Knipoog
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:13

ik heb vorg jaar dus ook een mega dip gehad, alleen dan wou ik er niet eens heen.. ik heb hem zelfs bijna verkocht, maarja, ik ben blij dat ik dit niet gedan heb.. nu ga ik er weer sinds de kerst dat ik op een andere stal sta dolgraag heen en alles gaat weer goed enzo.. ik denk voor jou dat je het gewoon even moet laten rusten.. als je hem iedere dag wel in beweging houd, al is het maar aan de lange lijnen ofzo.. dan is het goed.. gewoon doen wat jou het beste lijkt.. het komt heus wel goed!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:15

Dank je wel.
Ik heb alleen dus ook nog een mams, die elke dag mee wil naar stal en die vind, dat ik wel meer moet rijden....
Die pusht mij dus ook wel wat. Als ik zeg nee, is het ook wel goed, maar toch.

Zij denkt, dat ik veel meer moet rijden want dat het anders niet goed is voor Silence Knipoog

Edit: Nu zegt ze dus ook weer dat ik er niks mee op schiet als ik niet rij, want dat ik dan aan de lessen ook niks heb.
Laatst bijgewerkt door Silence op 01-10-07 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:15

waarom gooi je hem niet aan een longeerlijn? Heeft die toch beweging en dan kan jij daarna lekker poetsen enzo...

Misschien met een vriendin gaan rijden? Met zijn 2-en is het waarschijnlik leuker.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:16

Longeren doe ik tegenwoordig ook zeker wat vaker.
Ik ga dat nu ook weer doen denk ik.
Met een vriendin rijden gaat helaas niet, want ik sta op een hele kleine stal waar ik meestal alleen bezig ben.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:21

Bekent..
Maar sinds ik les heb, heb ik genoeg te oefenen jij niet?
Vraag anders aan de instructeur/instructrice wat je moet oefenen. Buitenritje? Of lekker laag en lang en los rijden. Of zoveel bochtjes rijden dat je nog geen tien meter rechtuit mag (bij wijze van).. Nouja Succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:23

Dank je wel voor je reactie.

Te oefenen heb ik genoeg, dat wel, maar in het rijden zelf heb ik al geen zin, dan zal het oefenen al helemaal niet gaan Knipoog

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:24

Wat vervelend dat je een dipje hebt!
Ik herken het, heb het ook wel eens gehad.
Dat je er helemaal geen plezier in hebt, snel gefrustreerd raakt enzo.
Vervelend dat je moeder je een beetje zit te 'dwingen', dat maakt het er denk ik ook niet makkelijker op.

Maar ik zal je zeggen, opeens krijg je weer helemaal de kriebels!
Dat je weer helemaal stapel bent op je paardje.
Al denk je misschien dat het niet meer goed komt, maar dat komt het wel!
Probeer gewoon zo veel mogelijke dingen te doen en misschien gewoon wat vakantie. (ik denk niet dat dat kwaad kan, heb het hele topic doorgelezen)
Of in ieder geval niet elke dag rijden, lekker losgooien, of een fotoshoot, dat helpt ook om weer helemaal verzot op je paard te worden! Lachen
Succes, ik hoop dat je er wat mee kan!
En je zal zien, binnekort ga je weer met 100 % zin aan de gang! Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:26

Als ik me bedenk dat ik er niet af wil stappen voordat hij fijn op 2 teugels, gedragen, ontspannen en voorwaarts loopt, kom ik er het eerste uur niet af Vork Tong uitsteken

Ik weet wat je bedoeld, heb ik ook vaak gehad, tsja, het moet gewoon weer terug komen..

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:27

zoek er tijdelijk iemand bij die niet van poetsen houdt, maar juist van het rijden, desnoods meebetalen aan de onkosten, zal je moeder er misschien wat minder druk achter zetten bij jouw!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:28

Vind je het ook niet leuk als je er eenmaal op zit?

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:31

prbeer tijdens het rijden ook gewoon leuke dingen te doen! Bijv. Balkjes lopen, buitenritje, springen, slaslommen rondom pionnetjes en ga zo maar door.
Dus probeer de verplichte oefeningetjes een beetje achterwege te houden en gewoon lekker ontspannen wat leuke dingne gaan doen!
Succes en veel plezier!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:32

@Ilse_Beertje: Dank je wel voor je reactie. Gelukkig ben ik nog altijd gek op Silence, alleen even niet meer op het rijden.
Ik vind het van ons mam erg vervelend als ik heel eerlijk ben. Zoals je net kon lezen, ook weer zo`n opmerking.
Als je niet gaat rijden, heeft het lessen ook geen zin.
Dus kortom, die wil mij zometeen dus weer echt op Silence hebben.
En als ik het dan niet weet onder het rijden staat ze te roepen vanaf de kant: Doe nou eens wat........

Ik wil op dit moment even zo min mogelijk rijden en zoveel mogelijk leuke dingen doen, maar dat lukt zo niet echt Knipoog

@Casca: Het zal ook vast wel terug komen hoop ik Knipoog

@broadway: Ik heb eerder een bijrijdster gehad en dat is zo uit de hand gelopen...nee daar begin ik niet meer aan. Toch bedankt voor de tip.

@KiekKiek: Nee dan ook niet, zoals je kunt lezen in mijn beginpost, ben ik dan ook helemaal inspiratieloos.

@Lein87: Dank je wel, dat is wel een goede tip.

Ik ga nu naar stal, nieuwe reacties zal ik straks meteen beantwoorden Doei!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:39

Waarom zet je je moeder niet aan het werk? Laat haar proefjes voor lezen, heb jij een drijfveer om iets te doen

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:48

Silence schreef:
Hallo bokkers,

Ik geloof, dat ik een beetje in een dipje zit qua rijden.... No Cheer

Elke dag ga ik naar stal met alle plezier want dan zie ik Silence weer, maar ik heb gewoon maar zelden zin om te rijden om dit moment.
Ook nu weer, ik zit al omgekleed achter de pc, maar heb helemaal geen gevoel van: Yes, zometeen weer lekker rijden.
Als ik mezelf er dan toch toe zet om op Silence te stappen, heb ik gewoon geen inspiratie voor het rijden.
Ik rij wat rondjes en stap eigenlijk het grootste gedeelte. Na 20-30 minuutjes stap ik dan maar weer af.
In de verzorging van Silence, heb ik daarin tegen dan wel weer veel plezier.
Lekker met hem knuffelen enz.

Ik heb wel les op Woensdag en dat is dan ook eigenlijk de enigste dag dat ik echt zin heb in het rijden.

Het is niet dat ik niet graag naar Silence ga, dat zeker wel. Ik rij met alle plezier dagelijks naar stal.
Alleen vind het op dit moment leuker om gewoon met hem vanaf de grond bezig te zijn.
Dus lekker vertroetelen, spelen in de buitenbak, wat werken aan de lange lijnen, clickertraining, wandelen enz.
Dat trekt mij op dit moment veel meer.

Dit speelt nu zo`n klein maandje ongeveer. Ik had verwacht, dat het al wel weer over zou zijn, maar het lijkt niet minder te worden.
En eerlijk gezegd, voel ik me er best rot onder.

Het is alleen zo, dat ik het niet kan maken, om maar 1x in de week te rijden met de les. Deze is daar gewoon te pittig voor (we zouden allebei tot onder 0 zakken qua conditie als we alleen maar die les zouden doen) en we moeten de oefeningen er uiteraard ook in houden.

Heeft iemand van jullie nog tips of iets, om deze dip door te komen?

Alvast bedankt.

Het komt mij zo bekend voor wat je mij nu verteld.
Ik had er ook altijd last van en heb gelukkig de ruimte voor de oplossing.
Zo nu en dan koop ik een jong paard.
Die ga ik dan inrijden en dat gaat soms zo slecht dat ik
superblij ben om weer op mijn oude knolletje te zitten die
wel luisterd.
Maar natuurlijk heeft niet iedereen die luxe.
Ga gewoon nieuwe dingen doen, doe eens mee aan een endurance wedstrijd of zo..
Is een idee. Wat ook helpt is een keer een ander op jou paard laten rijden en jij op een ander zijn paard. Zo zie je hoe je paard loopt en wat er wellicht nog verbeterd kan worden.
Tevens voel je hoe een ander paard loopt en wellicht kun je daar leermomenten uit halen welke je weer op je eigen paard kan toepassen....
wens je onwijs veel succes!!!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:01

Komt mij ook bekend voor, ookal kwam dat omdat ik toen meer in het zand lag dan op mn paard zat, ik was niet bang ofzo maar had de instelling van: Goh hoelang zal het nu weer is gaan duren Gaaaap

Misschien moet je wat meer gaan afwisselen voor jezelf? Dus afentoe lekker een sprongetje, en er is een boek (101 oefeningen voor paard & ruiter) waar heel duidelijk allerlei oefeningen instaan en misschien ook wel leuk is om te doen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 18:22

@ejpook: Nou noem je wat...ons mam proefjes laten lezen.
Dan zijn er twee mogelijkheden:

Of ik ben al klaar met het proefje en dan is ons mam nog maar halverwege.
Of ik ben nog maar halverwege en ons mam is al klaar.

Dat kan ze dus echt niet Clown

Ik heb al wel een aantal keer aangegeven, dat ik eens alleen naar stal wil, maar dat wil ze niet.
Dan krijg ik een heel verhaal over hoe leuk ze het wel niet vind en alles Knipoog

@Susy_Q: Die luxe heb ik inderdaad niet.
En wat betreft Endurance, dat hebben we dit jaar al gedaan en komend jaar gaan we officieël starten Knipoog

@love_plaisir: Dank je wel voor de tip(s)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:23

Silence schreef:
@ejpook: Nou noem je wat...ons mam proefjes laten lezen.
Dan zijn er twee mogelijkheden:

Of ik ben al klaar met het proefje en dan is ons mam nog maar halverwege.
Of ik ben nog maar halverwege en ons mam is al klaar.

Dat kan ze dus echt niet Clown

Ik heb al wel een aantal keer aangegeven, dat ik eens alleen naar stal wil, maar dat wil ze niet.
Dan krijg ik een heel verhaal over hoe leuk ze het wel niet vind en alles Knipoog

@Susy_Q: Die luxe heb ik inderdaad niet.
En wat betreft Endurance, dat hebben we dit jaar al gedaan en komend jaar gaan we officieël starten Knipoog

@love_plaisir: Dank je wel voor de tip(s)

Nou, dan kan je in ieder geval weer ergens na toe leven.. Veel succes tijdens de lange tocht!!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 18:24

Dank je wel, dat komt helemaal goed.
En endurance vonden we allebei helemaal geweldig Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:25

Ik heb het ook heel vaak, dat ik geen zin heb. Meestal ga ik dan eerst lang stappen en daarna zet ik mezelf er gewoon overheen. Als je dan een tijdje bezig bent met rijden, wordt het vanzelf leuk vind ik & dan zit je er zo alweer een uur op!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 18:26

Een uur rijden...pfoe dat red ik niet volgens mij Knipoog

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:27

Gewoon lekker buitenrijden onder het mom; oefenen voor de endurance. Haha! Heerlijk toch? Ik rij veel liever buiten dan in de bak, dan heb ik het ook na 20 minuutjes wel gezien.

Verder kun je longeren, een schrikparcoursje uitzetten die je eerst aan de hand doet en dan ohz, balkjes lopen, springen, zonder zadel rijden. Er is zoveel leuks. Haha!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:28

Praat er is over met je instructrice!
Die weet misschien ook wel een paar goeie tips om echt weer zinin het rijden te krijgen! Lachen
Ga gewoon alleen maar leuke dingen doen, zoals buitenrijden, springen of wandelen Knipoog