Ik reed haar al zoon 6 jaar, en in het begin voornamelijk in de bak omdat ze tijdens buitenrijden nogal eens wat eigen ideen heeft.
Nu ze van mij is ben ik 3 maand geleden begonnen met buiten stappen.. In het begin had ze nog niet zoon zin om van de zandweg naast stal af te gaan maar naar doorzetten kreeg ik dit voorelkaar.
Toen vroeg ik een vriendin van mij die haar eerder ook wel reed om haar 1a 2x in de week te rijden. Ze mocht alleen nog niet met haar buitenrijden omdat ik dit eerst zelf veilig wilde kunnen. Nou zo gezegd zo gedaan.
Inmiddels was ik 1,5 maand verder en kon ik vlekkeloos met haar naar buiten. Mijn vriendin deed dit nog niet omdat ze dat zelf niet wilde en dat was dus de afspraak wilde ze het dan gaf ze dit aan en fietste ik met haar mee.
Nu van de week was zij aan het stappen met Laukje op het erf en zei de stalhouder dat ze de zandweg maar moest opgaan. Zij gaf aan dit niet te willen en vertelde van de afspraak.
stalhouder vond dat ze dit best wel kon en nam een zweep en `hielp haar wel even`
Dit ging dus mis...
Mijn pony pakte het bit vast en draaide zich op galopeerde keihard naar huis.. het is dus een hele sterke fjord en dus kon ze er niks aan houden.
Nu stuurde ze mij meteen een sms en legde me uit wat er was gebeurt.
Volgende ochtend kom ik op stal en komt stalhouder naar mij toe.. dat ze niet kon rijden dat ze laukje niet te slim af was enz enz..
Dus ik laukje gezadelt en wilde de zandweg afrijden.. En ja hoor ik was aan de beurt.. op den duur heb ik mijn zin gekregen maar ze is me zooo gruwlijk sterk en pakt het bit vast en laat pas los als we weer op grond van stal zijn

IK natuurlijk behoorlijk chagerijnig want daar gaat alle training van de afgelopen tijd....
NOu vanmiddag weer op stal geweest en weer de zandweg op.. dit keer draaide ze me zo gruwlijk snel om en ben zoon 5x zandweg op en afgegaan op in stap
trug in rengalop
IK heb van alles geprobeert bij sporen als ze er vandoor gaat.. werkt dus niet..
stil zetten gerust stellen.. werkt niet
stil zetten aftappen mee lopen.. werkt niet
IK ben op dit moment gewoon gruwelijk boos op mijn stalhouder omdat dit mij zo gruwlijk veel bloed zweet en tranen heeft gekost en ik dus dankzij hem weer overnieuw kan beginnen.
Stal genootje van mij heeft het schauwspel aangezien en gaf ook aan dat wat hij heeft gedaan echt niet klopte.
De man in kwestie is echt niet slecht voor paarden ofzo maar ik ben wel heel kwaad over t feit dat hij dit stug door heeft gezet.
vriendin van mij is net 15 jaar en die kan nog niet op tegen een volwasse man van 48!
Kan iemand mij tips geven wat ik kan doen om mijn pony weer normaal mee naar buiten te krijgen?
ik heb de neiging de man in kwestie die blijkbaar denkt dat hij er alles van af weet maar eens een`buitenritje
met mijn pony te laten maken dan kan hij zelf eens voelen hoe het is.
Dit is voor mij echt een hele grote tegenslag