Angst !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pindie

Angst !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 21:10

hallo, Ik heb zelf een paar paarden die ik gewoon rij beetje springen en dressuur Knipoog en dan heb ik mijn ponytje ! waar ik vorig jaar een ongeval mee heb gehad op een sprong ( sleutelbeen ,vingers,neus gebroken..) ik heb een hele tijd met haar niet gesprongenn ik heb angst om weer met haar te srpingen het probleem is die afstand waar ik bang voor ben dat ze dan veeel te vroeg afzet Verdrietig (gelijk wat met mijn ongeval gebeurde !)maar vrijdag heb ik weer mijn eerste springles en momenteel ben ik zeeeeer zenuwachtig en bang om te vallen ik ben zo onzeker !!!! zou iemand mij wat tips willen geven of willen helpen ? alvast bedankt !! ( met mijn andere durf ik wel te springen )maar zij vliegt voor haar sprong !!

webster543

Re: Angst !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:16

Vraag aan de lesgever een balk te leggen voor de sprong. dan kan ze zeker niet te vroeg afzetten. Verder rustig opbouwen, vertrouw je pony..

Pep1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:20

Misschien vind je pony springen ook niet heel erg leuk? of vond ze het voor je ongeluk wel leuk? Is degene die jouw springles geeft op de hoogte van je angsten en zenuwen dan zou die je natuurlijk kunnen helpen. Ik weet dat ik met mijn springles heel veel lage in uitjes heb moeten oefenen en dat mijn instructeur omdat mijn paard niet hoog ,maar wijdt sprong een balk een paar meter voor de hindernis legte dan kon je beter tellen en zij moest dan ook later afzetten.

pindie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 22:16

dit is het juist mij kan het niet schelen dat ik niet meer spring maar mijn zotte pony wel vroeger was ze van een bekende ruiter ( michelle shockheart) die deed er 1.m fouteloos mee maar ze vloog er wel mee als ze in de barrage was wist iedereen al dat hij verloren was ze doet het enorm graag Haha! het enigste moment waar ze actief een opwekken en zot doet met haar oortjes voorruit is bij het springen Cool maar ik.. Verdrietig ik wil het haar niet aandoen om niet meer te springen maar met andere ruiters EN DIT IS ECHT WAAR !! weigerd ze de hanse tijd !e tog blijf ik bang !

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:50

Misschien moet je het vertrouwen en de band met je paard eerst weer aanscherpen. Als jij bang bent voelt je ponytje dat.
Ga gewoon rustig aan met haar lessen begin met balkjes en cavaletti's en ga zo steeds verder.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:06

MissyPalonie schreef:
Misschien moet je het vertrouwen en de band met je paard eerst weer aanscherpen. Als jij bang bent voelt je ponytje dat.
Ga gewoon rustig aan met haar lessen begin met balkjes en cavaletti's en ga zo steeds verder.

Dit lijkt me inderdaad de beste optie.
Als ik jou was zou ik ook niet die springles meteen gaan rijden. Probeer dit eerst eens in een privéles of met een ander ervaren iemand erbij, zodat je rustig met zijn zijn 3en (pony, begeleiding en jij) dit op kan pakken.
Veel succes!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:55

Waarom wil je zo graag weer springen?

Als je echt zo bang ben zou ik het springen voorlopig lekker laten voor wat het is. Het moet wel leuk blijven.