Geen gelijke druk/gelijke handhouding kunnen houden! (+foto!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Geen gelijke druk/gelijke handhouding kunnen houden! (+foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:57

Doei!

Ik heb een probleempje en dat heeft te maken met mijn handhouding. Op Vagebond (lease-pony) heb ik altijd mijn rechterteugel veel strakker/hand hoger, en mijn linkse teugel heb ik altijd los hangen en die hand houd ik veel lager. Dit omdat hij op rechts veel makkelijker te rijden is, maar ik weet dat dit ontzettend fout is! Bloos!

Daarom vraag ik jullie of er tips zijn om te oefenen om je handen op een plaats en een vaste druk te houden, allebei en netjes naast elkaar. Lachen Hier een foto van hoe het er dan uitziet. Scheve mond

Afbeelding

Voor meer voorbeelden kun je ook veel foto's in mijn profiel vinden. Schijnheilig

Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen. Lachen

Iinge_

Re: Geen gelijke druk/gelijke handhouding kunnen houden! (+foto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:00

misschien je handen net met je pinken op de voorkant van het zadel houden, dan voel je het wel of je handen weer wegdwalen Knipoog en laat er iemand constant op letten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:01

Je hebt van die grote post-stieken. Doe die om je pols zodat je druk op je polsen krijgt als je je handen niet recht draagt.

Het is alleen wel even zoeken naar het goede formaat stiek Clown

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:55

De voorkant laten voor wat het is....
Als ik de foto's zo bekijk, doe je dit om hem met zijn hoofd naar beneden te krijgen, om hem 'nageeflijk' te rijden. Echter, dit moet niet vanuit jouw hand komen, maar vanuit de achterhand van je pony. Dus vergeet die hele hoofd/hals houding van je pony, ga met een goede instructeur aan de gang met het rechtrichten, het voorwaarts rijden van je paard, en vervolgens met het op de achterhand rijden van je paard. Van daaruit zal de hoofdhalshouding verbeteren, zonder dat jij daarvoor met je handen hoeft te plukken!!! Beter kan je het niet krijgen lijkt mij!

Dus vergeet die voorkant, dan heb je ook geen reden meer om dit te gaan doen!

Succes