Tegen stribbelen waarneer iets gevraagd word

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Tegen stribbelen waarneer iets gevraagd word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 13:43

Hallo,

Mijn pony heeft weer iets nieuws bedacht, mijn pony is voorheen verkeerd aangeleerd hoe deze aan de teugel moet lopen.. elke keer als ik nu voorwaarts en neerwaarts vraag met een zachte hand stopt hij en begint hij te bokken op de plaats.. rijd ik hem met lange teugel maar wel zo dat ik controle over hem heb is er niks aan de hand.. maar zodra ik weer ga vragen gaat hij heel erg tegen stribbelen.. ik vraag echt niet met harde hand maar hij vertikt het gewoon om maar in de ( krul ) te lopen.. waar kan dit aan liggen ? we zijn nu ook heel erg bezig met het recht richten omdat hij erg op de ruiter of bakrand loopt.. hij was in het begin ook niet vooruit te branden maar dit gaat al beter.. maar wie heeft tips waar ik mee aan de slag kan op dit op te lossen.. mensen zeggen dat ik strenger moet zijn maar als ik hem een tik bij geef als hij zo gaat drammen gaat hij alleen maar erger bokken en tegen stribbelen..

Wie kan me helpen ?

8nnemiek

Re: Tegen stribbelen waarneer iets gevraagd word

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:03

Nageeflijk lopen moet je verdienen. Eerst goed rechtrichten, de achterhand eronder, lekker ontspannen laten lopen, goed over de rug, en dan komt het hoofd vanzelf.
Heb je al goede les?
Als hij zo gaat drammen, dan kun je eens proberen om kleine figuren te rijden, op die manier kan hij niet te hard gaan, maar wordt wel lekker soepel.

Heb je trouwens ook de mond/tanden laten nakijken?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:06

ja, probeer hem eerst heel goed te laten lopen, dat hij heel goed gaat reageren op je hulpen, en probeer wat moeilijke oefeningen te doen, zoals wijken enzo, aan de teugel komt later wel Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:18

Hij gaat niet harder lopen hij gaat zich helemaal opkroppen met vragen en dan ontploft hij ( bokken ) Ik heb 1 keer per week les maar door mijn werk schiet dat nog wel eens voorbij.. en als ik niks vraag van hem dan loopt hij laag en ontspannen maar geef ik een knikje dan gaat hij al gelijk tegen stribbelen, ik doe tegenwoordig knikje ontspannen etc.. maar daar wordt het niet beter van.. Ook heeft hij zijn achterhand er goed onder soms zelfs te goed.. maar ga je vragen gaat hij zich opkroppen gaat hij stil staan en " boem " daarbij doe ik veel oefeningen zoals kleine voltes, wijken, schouder binnenwaarts, om hem losser te krijgen en dit doet hij allemaal prima geen problemen mee..
Ik zou inderdaad eens vragen waarneer de tandarts weer langs komt om zijn gebit te controleren ook hal ik binnenkort een osthopaat er bij om hem naar te laten kijken.. want hij kan wel degelijk netjes lopen, maar hij doet te moeilijk..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:22

BE_GENTLE schreef:
Hij gaat niet harder lopen hij gaat zich helemaal opkroppen met vragen en dan ontploft hij ( bokken ) Ik heb 1 keer per week les maar door mijn werk schiet dat nog wel eens voorbij.. en als ik niks vraag van hem dan loopt hij laag en ontspannen maar geef ik een knikje dan gaat hij al gelijk tegen stribbelen, ik doe tegenwoordig knikje ontspannen etc.. maar daar wordt het niet beter van.. Ook heeft hij zijn achterhand er goed onder soms zelfs te goed.. maar ga je vragen gaat hij zich opkroppen gaat hij stil staan en " boem " daarbij doe ik veel oefeningen zoals kleine voltes, wijken, schouder binnenwaarts, om hem losser te krijgen en dit doet hij allemaal prima geen problemen mee..
Ik zou inderdaad eens vragen waarneer de tandarts weer langs komt om zijn gebit te controleren ook hal ik binnenkort een osthopaat er bij om hem naar te laten kijken.. want hij kan wel degelijk netjes lopen, maar hij doet te moeilijk..

mm, dit is inderdaad wel een moeilijke vraag.