Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jethafa schreef:als je nou het topic 'duidelijke foto van paard die goed 'door de rug' loopt' even leest, dan lees je waarom dat niet goed is en je echt dressuurmatig iets moet kunnen. Je paard draagt van nature geen mens, dus zijn natuurlijke houding is niet goed om iemand te dragen. Als hij in die houding iemand draagt, gaan zijn voorbenen sneller slijten etc. VWNW is puur een afwisseling van 'aan de teugel' en ik ben er dan ook voor!

Arabesk schreef:Jethafa schreef:als je nou het topic 'duidelijke foto van paard die goed 'door de rug' loopt' even leest, dan lees je waarom dat niet goed is en je echt dressuurmatig iets moet kunnen. Je paard draagt van nature geen mens, dus zijn natuurlijke houding is niet goed om iemand te dragen. Als hij in die houding iemand draagt, gaan zijn voorbenen sneller slijten etc. VWNW is puur een afwisseling van 'aan de teugel' en ik ben er dan ook voor!
... omdat er een ruiter opzit.
Ja die hoor ik vaak. Ook in discussies over ijzers, dekens etc
Anoeska schreef:Wat bedoel je hiermee? Snap je niet helemaal. Het is toch ook echt anders voor een paard om onbelast te lopen of met een ruiter op z'n rug?