Wyona is een 4 jarige KWPN merrie.
Sinds 24 aug. staat ze op haar nieuwe stal.
Ze was daar op t begin soms nog wat schrikachtig als we ergens naartoe liepen,wat nog wat vreemd terrein was voor haar.
Daar geen gezeur over,omdat dat bij de meeste normaal is.
Na een week was ze eigenlijk over het algemeen rustig.
In de bak was ze niet meer kijkerig, heenweg naar de bak (ligt op het terrein. Maar ze hebben daar 4 bakken. Als we naar de Privebak voor pensionklanten lopen,moeten we eerst langs de paddock,dan langs 1 manegebak,en daarnaast de longeerbak. Direct daarna is dan de grote privebak) maar de heenweg naar de bak dus, was ze soms nog wel wat aan t kijken,verder niets.
Terugweg naar stal enorm lief. Niets mis mee.
Tot aan de laatste week. :
Om precies te zijn is het nu de 3e of 4e keer dat ze bezig is.
Zodra we de stallen uit zijn, langs de paddock gaan, en dan het paadje inslaan richting de privebak, gaat ze stijgeren.
Direct word ik eigenlijk al boos, en loop weer naast dr mee richting de bak.
2 meter verder doet ze precies hetzelfde.
En zo totdat je uiteindelijk na 1 uúr aangekomen bent in de bak. Waar ze weer gewoon je trouwe maatje is
. (als ze er eenmaal in is)Gister zag toevallig de manegeeigenaar het,en zij heeft haar naar de bak gebracht. Ook bij haar ging ze steigeren..
Zij zegt dat dit gewoon ''Gemeen'' gedrag is. Je gewoon extreem boos moet worden, goed naast lopen en 1 hand bij het hoofdstel pakken,andere hand de teugels.
Niet bang voelen,en goed proberen door te lopen.
Goed, dat knoop ik dan wel in mijn oren vast, maar vandaag deed ze het evengoed weer.
Bokkers idee waardoor het kan komen, of dit echt gemeen gedrag is, en mischien wat je er aan kan doen ?
Graag alleen serieuze reacties, als je er heélemááal geen verstand van hebt,maar gewoon erop gokt, reageer dan aub niet !
Danké !

(Aangezien die direct daarachter liggen)
. Ik zou zeker niet boos worden ik zou gewoon daar door stappen en desnoods wat draven, als je merkt dat ze gaat stil staan om te stijgeren of om vervelend te doen, zou ik haar wel een tikje met de zweep geven en door laten lopen.