Zodra ik bij mijn pony het bit laat oppakken, trekt hij zijn hoofd ietsjes scheef. Het hoofdstel en bit passen goed. Hij doet het bij meerdere hoofdstellen en bitjes.
Ook als ik met een halster omrijd en hem (met benen) naar beneden rijd, doet hij het.
Wie herkent dit en hoe kan je dat oplossen?
Kan het te maken hebben dat hij aan 1 kant 'problemen' heeft met spieren? Hij kan bijvoorbeeld rechts nog niet schoudervoor rijden. Ik probeer dit wel met hem te trainen, maar heeft iemand daar ook 'nieuwe' oefeningen voor?
Ik denk dat je even een tandarts moet laten komen mijn paard heeft dit ook gehad en was toen erg scherp op de kiezen. Na de behandeling is het probleem opgelost en loopt je paard weer recht en makkelijk in de hand.
tandarts laten komen hierna zal het zeker opgelost zijn, wel aan denken dat ie niet binnen 2 dagen helemaal recht loopt, want pony moet er natuurlijk ook evenachter komen dat het geen pijn meer doet. succes
Idd even de tandarts laten komen en je zegt dat hij een kant wat stijver is , goed gymmen met jepaard en zorgen dat hij op alle twee de kanten lekker soepel en los gaat worden, b.v voor dat je gaat rijden even een 15 min aan de hand werken.
Misschien is dit wel onzin, ik weet het niet maar ik heb ooit eens gehoord dat als een paard/pony dat doet, hij/zij dan pijn aan de rug heeft.. misschien is het dat wel?