Shet niet houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LINN_X

Shet niet houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:24

Ik zit met een probleempje. Ik ben zelf een shet aan het africhten. En nou hebben ze daar dus geen bak, dus ik rij gewoon in de wei. Maar ik kan haar apsoluut niet houden aan een kant. Als ik bij het hek rij, gaat het nog wel, maar als ik dan in de open vlakte rij, speert ze weg! Hoe kan ik dit het makkelijkste oplossen? Alvast bedankt Bloos

XxSultanxX

Re: Shet niet houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:26

africhten ? je bedoelt beleren ? zoja zou ik hulp zoeken , je shet is nu al de baas over jou Knipoog
en ik zou naar iemand gaan waar ze een bak hebben ... een pony in een wei beleren is niet veel waard

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:27

Hoe lang rij je?
Als je namelijk langer rijd kan je de schouder blokeren zodat ze niet naar buiten kan vallen, en je kunt misschien een schrikdraadje ophangen zodat je zelf ook weet waar je rijd, zodat je ook volte's enzo kunt rijden.

Zoals hierboven, hulp zoeken is ook handig, zeker bij een shet die je inrijd (op je 11e)

LINN_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:28

Hulp heb ik nu al, maar zj heeft ook niet altijd tijd, schouder blokeren ken ik wel, ik probeer dat wel eens Knipoog

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:30

Rij je over de hele weide? Zo ja, zet een stukje ter grote van een bak af om in te rijden. Dan heeft je shet minder lange einden om weg te spurten.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:19

Ik heb het 1 keer geprobeerd, pony inrijden in de wei. Werkt gewoon niet. Ik lag er bijna naast. Je moet echt een stukje wei hebben of de hele wei rond rijden (maar das meestal zo'n eind!).

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:06

Afzetten met een schrikdraadje lijkt mij ook een goed idee ja. Maar wel zo dat je pony er niet onder door kan... Want dan krijg jij een schok, je valt, en je pony is weg. Niet handig Tong uitsteken
Maar ong. op borsthoogt van je pony, en als ie weg wil speren een hoek in sturen, als ie dan niet snel genoeg stilstaat krijgt ie een schok. Dan leren ze wel. Maar weet je ook zeker dat je zelf niet te gespannen bent op de plek waar zij ervandoor gaat? Dat kan het probleem behoorlijk versterken!

suc6 xxx ciska