Scheef lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Scheef lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:04

Veel paarden proberen vaak een beetje scheef te lopen (dus achterhand een beetje naar binnen of naar buiten) maar ik merk dat mijn paard dit steeds erger doet sinds ze ouder word (ze is nu 20)..

Nu had ik gister les en vertelde mijn instructeur dat mijn paard dit doet (gister was ze een beetje vervelend en deed dit heel erg) omdat ze mij op haar sterke kant wil krijgen. Ik krijg haar altijd wel redelijk rechtgericht tijdens het rijden maar nu vroeg ik me af of het normaal is dat paarden dat opeens erger doen. Het is het afgelopen half jaar namelijk wel echt verergerd en de meeste andere paarden die ik ken die dit doen gaan het juist steeds minder doen. Zou het kunnen dat ze ergens pijn ofzo ergens heeft dat ze dit de laatste tijd steeds erger doet?

psvonv

Re: Scheef lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:20

Zo te lezen ken jij je paard al langer dan vandaag en voel je een duidelijke verandering. Lijkt mij wel een reden om te laten kijken of ze ergens last van heeft. Het kan natuurlijk zijn dat ze met de jaren wat stijver wordt en daarom weer liever in haar 'natuurlijke' scheefheid gaat lopen. Maar misschien is er wel een andere oorzaak. Succes ermee.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:21

Ja het is dat ik het ook merk met inbuigen, schouder binnenwaars ed dat haar "moeilijke" kant wat meer naar boven komt.. Daarom dacht ik dat dit daar ook misschien mee te maken heeft. Ze lijkt nergens last van te hebben dus daarom wilde ik graag weten hoe andere mensen hierover denken Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:04

Normaal gesproken word het juist beter naarmate de africhting vordert.Dus ik zou haar even na laten kijken door de DA,mischien ontlast ze 1 been iets meer,of zit ze erg vast in haar rug.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:13

Meestal vermindert het inderdaad. Als ik jou was zou ik haar voor de zekerheid even laten nakijken, dat kan nooit kwaad! Succes er mee!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:37

Maar denken jullie dat het ook vermindert als ze écht oud worden (ze is al over de 20 he!)? Mensen worden dan toch ook stijver?

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:23

dondeyne schreef:
Maar denken jullie dat het ook vermindert als ze écht oud worden (ze is al over de 20 he!)? Mensen worden dan toch ook stijver?

Paarden die ouder worden worden stijver, en als ze niet meer of minder in beweging zijn wordt dat alleen maar erger vandaar ook het spreekwoord: Rust Roest!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 12:40

Gelukkig krijgt ze genoeg beweging hoor Lachen Ze heeft alleen een tijdje iets minder gereden (wel met mijn moeder maar ik rijd toch iets "anders"/"op hoger niveau" met haar)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:52

-> RT-P

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:10

dondeyne schreef:
Gelukkig krijgt ze genoeg beweging hoor Lachen Ze heeft alleen een tijdje iets minder gereden (wel met mijn moeder maar ik rijd toch iets "anders"/"op hoger niveau" met haar)

Dan zou dat een hele goede reden kunnen zijn dat ze nu schever is geworden dan ze voorheen was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:17

Mijn merrie is 21 en op een lange buitenrit gooit ze je op het eind ook 'scheef' naar 1 kant. Ik heb haar nu 1 á 2 keer in de week aan de dubbele longe en daar wordt ze aan 2 kanten erg soepel van! En ze loopt dan ook makkelijker over de rug.
Misschien kan je dat eens proberen. Mijn merrie is 2 jaar terug een keer naar de fysio geweest en 1 schouder zat wat vast, daar is ze toen ook erg van opgeknapt.