Ik heb sinds een week een nieuw paard (zie mijn profiel) en nadat ik hem heb laten wennen aan zijn nieuwe omgeving begonnen met rijden. Ik heb hem vorige week een aantal keren gelongeerd en dat ging allemaal prima in stap,draf en galop. Ook op stal en met poetsen gaat het allemaal super.
Nou loop ik met rijden tegen een probleempje aan. Hij loopt erg langzaam en ik kan met moeite aandraven en blijven draven. Nu ben ik vooral paarden gewend die ik eerder moet inhouden dan aansporen dus voor mij een complete omslag. Had eerder een paar bokjes en galopje verwacht de eerste keer. Hij is 5 jaar oud, net klinisch helemaal goed gekeurd en verder gewoon fris, vrolijk en gezond. Ik heb hem twee keer gereden bij de oude eigenaar en dat gaf geen problemen.
Nu denk ik dat hij mij een beetje aan het uitproberen is op een heel andere manier dan dat ik gewend ben. Wel is het erg irritant want om een paard constant heel erg vooruit moeten sporen is niet echt fijn rijden en voel me echt een kluns zo. (en ja ik kan best redelijk goed rijden)

Hebben jullie tips waarmee ik hem beter voorwaarts kan krijgen. Ik ben niet zo van de zweep en sporen. Ik heb namelijk zelf nooit echt met sporen gereden en vind ze ook niet fijn. Een zweep vind ik wel een beetje een laatste redmiddel omdat ik het veel liever zonder doe.
Tips en suggesties zijn heel erg welkom want wil gewoon een goede start maken met rijden en dit maakt rijden niet erg leuk.