hoe in de bak houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe in de bak houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 16:00

ik sta sinds kort op een nieuwe stal

1 bak die dicht kan en en 1 nieuwe bak die nog niet dicht kan. (zijn ze wel van plan)
maar goed vorige week had ik een goed rooster en kon ik elke dag in de bak die wel dicht kan. Nu had ik donderdag priveles in de nieuwe bak, die dus niet dicht kan. Het 1e half uur ging super, maar bij het laaste half uur lukte het hem om de bak uit te rennen. Gewoon in 1x voordat ik het wist was ik de bak uit.

Later heeft me instructice hem maar aan de longeerlijn gedaan.DAt ging harstikke goed. Maar nu komt het. Ik heb nu een minder fijn rooster dus ben vaker verplicht om in de nieuwe bak te rijden.omdat in de andere bak lessen zijn. Maar hoe krijg ik meneer in de bak. Meestal gaat het wel even goed. Maar nu hij dat door heeft.

veder wil ik het volgende proberen. Aan het einde van de bak rijden (is een hele grote bak) of elke keer als hij eruit rent hem aan de longeerlijn doen. En dan weer na 5 minuten er weer op.

maar ik ben dan bang dat ik dan zijn zin geef. Of zou het helpen, steeds aan de longeer lijn als hij eruit rent. Echt heb al geporbeerd om om te trekken (ik weet niet echt de juiste manier) maar hij loopt gewoon stug door. Zelf als zijn neus mijn laarzen aanraken (ow wat hou ik toch van haflingers Tong uitsteken)

maar is mijn iedee een goed idee. of zouden jullie iets anders weten?

beenjesshar

Re: hoe in de bak houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:20

zorg dat je je paardje voor bent
want meestal voel of zie je dit aankomen heb het namelijk zelf ook een keer gehad , toen ben ik me pony op de momenten bij de uitgang van de bak extra wezen bezighouden van handveranderen , van gang wisselen , en indderdaad meer aan de andere kant van de bak gaan rijden en als je wel langs de uitgang gaat goed allert blijven en je buitenbeen ergoed aan houden

succes ermee

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:24

Inderdaad je pony VOOR zijn en vooral niet toegeven. Zet hem desnoods keihard aan het werk voor de uitgang van de bak als hij daar naartoe loopt. Zorg gewoon dat hij niet naar buiten kan lopen. Beloon hem ook als hij doet wat je zegt en niet naar buiten loopt.

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:46

Je zou misschien een longeerlijn bij de opening kunnen maken. Maar dat is eigenlijk niet de oplossing hij is jouw baas. Dus zou je gewoon net zolang moeten oefenen tot hij het niet meer doet. Ga eerst achter in de bak rijden en dan steeds iets dichter naar de opening toe.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:48

Zorg ervoor dat je hem goed aan het werk zet, hij heeft dan als het goed is geen tijd om hem te peren, dus heel veel overgangen en figuren rijden en niet te lang hetzelfde.

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:30

Lekker je paard bezig houden ennn de uitgang blokkeren. Desnoods door er iemand met een zweep neer te zetten. Niet lief waarschijnlijk wel effectief.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:59

probeer je paard aan het werk te houden, begin achter, en ga steeds iets meer naar voor. En zo langzaam dat je paard het amper merkt. Heel veel figuren rijden (egt de meest knotsgekke dingen) overgangen, en zijgangen, dan hou je ze ook bezig...
Owja: Voorkomen is beter dan genezen!
Héél veel sucses ennum, denk eraan: Je kunt het!!!
Girlpower hihi