Binnenteugel korter pakken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

Binnenteugel korter pakken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:22

Jeej, mijn eerste topic hier ooit. x)

Maargoed, Ik pak onder het rijden altijd mijn binnenteugel veel korter dan de buitenteugel,
en volgens mij rij ik het paard dan scheef als ik het goed heb.

Ik probeer er steeds op te letten maar dan gaat de rest van mijn houding eraan.
Ik stuur trouwens wel met mijn benen, ik denk dus dat ik het doe voor de stelling..

Heeft iemand misschien tips? Als ik het op het begin goed pak (dus beide teugels
even lang) pak ik het even later toch weer automatisch korter..

sjorsie

Re: Binnenteugel korter pakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:24

handen op je dijen houden, zodra je dan een van beiden handen loslaat meteen weer terugdoen , wat je ook kan doen is met een springteugel rijden dan kan je je handen achter zo'n stop houden zodat ze gelijk blijven

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:24

Het enige wat je kan doen is erop letten!!!!!!!!!!
Waar een wil is is een weg Knipoog
En anders les nemen! (als je die al niet hebt).

Eventueel stickertjes ofz op het gedeelte (goede lengte) van de teugels pakken zodat je weet dat je ze daar beet moet houden.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:27

Ik heb idd al een andere les genomen. ^^
Ik ga waarneer ik weer kan gelijk de ideeën toepassen.
Dankjewel! =)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:29

sjorsie schreef:
handen op je dijen houden, zodra je dan een van beiden handen loslaat meteen weer terugdoen , wat je ook kan doen is met een springteugel rijden dan kan je je handen achter zo'n stop houden zodat ze gelijk blijven

Handen op je dijen zetten zou ik persoonlijk niet doen... Hierdoor gaan veel ruiters de hand vastzetten en ben je niet meer voldoende luchtig en ademend met je hand... Je moet er gewoon heel veel aan denken, zorgen dat je instructeur er goed op let en als hulpje kun je idd met een springteugel rijden, zodat je wat steun hebt aan de stopjes...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:31

Oeps...handen op je dijen houden sjorsie??? Zal lekker voelen in de mond van je paard.
Springteugels is wel een goed advies. Maar ik begrijp uit je profiel dat je geen eigen paard hebt? Als je op een manege rijdt word daar dan niet op gelet??

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:33

sjorsie schreef:

Dat eerste vind ik niet zo'n goed idee Met je handen op je dijen zet je je handen vast en ben je dus verkeerd aan het rijden. Je hand moet nageven als jou paard dat ook doet en dat kun je met handen op je dijen dus absoluut niet.
Ik zou eerder een springteugel nemen. Ik had dat probleem eerst ook en nu ik met springteugel rij kan ik er beter op letten met behulp van de stops dat ik de teugels op gelijke lengte houdt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:34

aerdenhout1 schreef:
Oeps...handen op je dijen houden sjorsie??? Zal lekker voelen in de mond van je paard.
Springteugels is wel een goed advies. Maar ik begrijp uit je profiel dat je geen eigen paard hebt? Als je op een manege rijdt word daar dan niet op gelet??

Overdrijven is een vak apart he Knipoog ik zeg niet dat je alles vast moet zetten maar het kan wel een richtpunt zijn voor je handen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:36

@sjorsie: Misschien dat je het dan niet direct zo bedoeld dat je je handen vast moet zetten. Maar ik vind het om eerlijk te zijn geen goed richtpunt.

Kaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:02

Volgens mij is dat richtpunt iets te ver naar achteren...

@Lydia: ik zou er gewoon op letten. De houding is in het begin heel belangrijk, en net zoals er mesen zijn die op hun voeten, schouders, armen....etc. moeten letten, is het bij jou dus die binnenhand. Gewoon wat axtra aandacht aan schenken en dan kom je er wel Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:03

volg dit even Bloos Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:04

Gekleurde tapejes of eleastiekjes aan de teugels maken zodat je een richtpunt voor je handen hebt en de teugels raken niet beschadigd gezien het feit dat je op een manege rijdt zoals ik het begrijp. Verder het steeds checken onder het rijden.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 21:44

Gege ik hou jullie op de hoogte, als daar behoefte aan is. ^^
Ik zeg alvast sorry voor als ik voor onrust heb gezorgt..