Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pepelien schreef:Hoi,
Als je paard in galop zit is het rijden van vierkante voltes een goede oefening, geen binnenstelling vragen maar alleen zorgen dat je de schouder er recht voor houd. (worden ze rechter en fijner van)
Maar als je paard continu verkeert aanspringt is hij waarschijnlijk toch nog niet recht genoeg in de draf!
Mijn paard springt nl. ook continu aan in de verkeerde galop!
En als hij dan eenmaal in de goede galop zit gaat het ook niet even makkelijk.
Ik ben er achter gekomen dat dat alles te maken heeft met rechtrichten, en hem goed van de binnenhand af hebben, hij moet dus goed in de aanleuning blijven als ik mijn binnenhand naar voren steek. Niet naar binnen vallen en ook niet over de buitenschouder wegvallen, goed begrenzen aan de buitenkant.
de oefeningen die ik hiervoor doe zijn:
- in draf goed de hoeken van de bak inrijden
- vierkante voltes rijden eerst in draf maar ook juist in galop (worden ze echt rechter en fijner van)
- slangevoltes in draf en dan iedere keer goed recht oversteken (dus met echt rechte lijnen)
- van hand veranderen, zorgen dat je de schouder er goed recht voor zet en wegrijden ( als hij nl. niet scherp/ aktief genoeg is vanuit het achterbeen wordt hij ook niet recht)
Ik hoop dat je er wat aan hebt!