Laat afzetten + schouder vastzetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__manon__

Laat afzetten + schouder vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 21:21

Hoi,
Als ik ga springen zet mijn pony nét voor de hindernis af (er echt net voor) Waardoor hij ook bij lage hindernissen de balk eraf gooit. (met grondbalk) Hogere hindernissen gaat beter (meer zn best) maar nog steeds er dichtbij.
bv:
Afbeelding
En (iets beter)
Afbeelding

Verder zet ik mijn schouders vast tijdens het rijden, meestal voel ik het in het begin niet eens, pas na een tijdje en na het rijden.

Heeft iemand Tips of Oefeningen?

Gr manon

Musicjohn

Re: Laat afzetten + schouder vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:46

Balkje voor en na de hindernis?

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:51

grondlijn iets meer uitrollen, help je um even.
hoe dichter eronder hoe dichter je t paard er bij kan brengen en sommige paarden doen dat op t begin ook uitzich zelf zeg maar.
mijn 4jarige deed dat op begin ook, grondlijn ietjes meer ervanaf en toen had ie t makkelijker

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:20

een galopbalk voor de hindernis leggen, of de grondbalk idd wat verder van de hindernis vandaan leggen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:27

je hebt al genoeg tips voor het springen. Hier een tip voor je schouders; leer jezelf aan om tijdens het rijden af en toe met je schouders (1 voor 1) omhoog en naar achteren en naar beneden te doen. Een soort draaiende beweging te maken. Gewoon tijdens het stappen, draven. Lijkt raar maar je schouders gaan dan wel weer ontspannen. je nek ook af en toe even los maken (draaien), vaak heeft het 1 met het ander te maken.