Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lailapri schreef:of hij vind het saai. Zou dat ook kunnen?
)
Hij staat 24/7 op een weiland en soms heb ik het idee dat hij echt niet mee wil. Ik rij hem gemiddeld 2 tot 3 x per week een uurtje buiten. Als ik niet ga rijden dan gooi ik hem los in een klein longeerbakje of staat hij gewoon lekker een dagje in z'n wei zonder iets te doen. Ik heb besloten om in de longeerbak eens te beginnen met VD. Echter...het bakje vindt hij nog minder leuk dan buiten rijden. Ook heb ik een buitenbak (slechte kwaliteit), daar zou ik ook eens met hem aan de slag kunnen maar ik weet bijna wel zeker dat hij dat nog minder leuk vindt. Hij heeft overigens ook een hekel aan wandelen. Zou ik hem een break moeten geven en hem gewoon even met rust moeten laten op z'n weilandje? Ik vind het maar lastig. Ik geloof toch ook wel in het feit dat hij me uitprobeerd..... alleen ...waarom wil hij dan zo graag naar huis?
. Ik probeer altijd eerlijk tegen hem te zijn. Ik heb tot nu toe gemerkt dat als ik boos op hem wordt hij alleen maar meer z'n kont tegen de krib gooit dus ik heb al geleerd van hem dat ik hem met respect moet behandelen... nu hij mij nog
. 
ging het prima in de bak. Nogmaals: ik rijd nooit in in de bak, altijd buiten.
. We hebben gewoon gereden. Ik heb hem veel overgangen laten lopen en zelfs een stukje achterwaarts laten gaan. Na 30 minuten hadden we het allebei wel gehad (we zijn beide geen baklopers) en besloot ik z'n zadel af te doen en er op te gaan zitten zonder zadel. Ook hierbij luisterde hij netjes (was de eerste keer zonder zadel) en hebben we nog even 10 minuutjes zonder zadel rondgestapt.
) Dank voor jullie reacties!