Andere paarden in de bak.. (angst van mijzelf)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Andere paarden in de bak.. (angst van mijzelf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 19:02

Ik weet niet of het goedstaat, maar aangezien ik hier meerdere topics zie met angsten tijdens het rijden. prop ik hem er hier maar bij Knipoog

Waarneer ik alleen rij, rij ik als anky (voor mijn gevoel Vork ) Komen er meerdere paarden in de bak dan voel ik mij toch bang. Komt er een ander paard op mij af zal ik altijd de gene zijn die afslaat (ook al heb ik voorang) en als een paard uitstapt en op de binnenhoefslag loopt durf ik niet over de hoefslag. Ik probeer het nu te oefenen om er toch langs te gaan, maar het gevoel blijft Verdrietig . Ik breng mijn paard hier ook mee in verwarring, kortom ik kan dan niets meer. Dit heb ik nooit gehad, maar sinds ik van stal verhuisd ben heb ik er last van gekregen. (?)

Wie kan mij helpen ??

IkbenLeen

Re: Andere paarden in de bak.. (angst van mijzelf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:44

Zoals ik het lees, ben je gewoon nog onzeker door je nieuwe omgeving. Dit is iets wat heel normaal is, dit komt overal voor (bijv. werksituatie, vrienden, nieuw huis). Het voelt voor jou nog onwennig als er andere in de bak komen, ook dat is normaal. Je veiligheidsgevoel is wat aangetast en ook dat is normaal. Probeer eens om te accepteren dat je nu hier mee zit, ga jezelf niet veroordelen hierom want het is menselijk.

Het is wel lastig dat je je paard hiermee in verwarring brengt (is ook normaal) maar als je zelf weer wat zekerder wordt, zul je zien dat je je paard weer "normaler " gaat rijden in bijzijn van anderen. Probeer je meer te concentreren op jezelf en op je paard dan op de anderen: dan ben je niet meer afhankelijk van wat hun doen maar kun je zelf rijden!
Ga door met oefenen om er langs te gaan want je gevoel moet weer groeien; je zal de nieuwe situatie moeten leren vertrouwen en dat lukt alleen door het te doen Bloos anders ga je ervoor vluchten en dat is uitstel!

Veel succes ermee..

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:49

Dat had ik ook heel vaak, het is absoluut niet prettig en me paard werd er ook heel gefrustreerd van, maar nu al weer een paar maanden later gaat het al veel beter. ik denk dat je idd gewoon moet wennen en probeer je te ontspannen.
Sterkte!!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:51

Hoi Hoi,

Nou ik ben/was ook zo'n miepje, volgens mij noemt mijn instructische dat altijd spiegelen. Ik ben nogal eens super onzeker ook als er andere mensen in de bak erbij komen, ik ga overal aan denken en vooral over wat er allemaal niet kan gebeuren.

Wat ik heb gedaan om het beter te maken is het volgende. Ik heb een vriendin van mijn uitgenodigd om mee te komen rijden in dezelfde bak, zij heeft nogal eens een draakje die zomaar overal van schrikt enzo. De mijne is over het algemeen zo mak als een lammetje dus wordt daar niet zo gauw van stuk door gebracht. Ik neem aan dat jij net zo goed weet wat sturen en dergelijke is, en ook de andere mensen die bij jou in de bak rijden kunnen dat ook. En natuurlijk ook al heb je voorrang, dat betekent niet dat je die altijd maar moet nemen, ik ga ook wel eens uit de weg voor een ander, maar de ander zal dat voor mij ook doen gewoon goed anticiperen en jezelf niet onzeker laten maken. Ook zou je gewoon tegen je mede ruiters kunnen zeggen dat je het niet zo gewend bent om met meerdere te rijden, dan kunnen zij daar ook rekening mee houden.

Succes!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:46

Draakje had zich ook van de beste kant laten zien ROFL

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:10

je zegt dat als je voorrang hebt, geen voorrang durft te nemen en dus toch afwend.
Realiseer je je dan wel dat je zo dus juist ongelukken maakt, de andere bakgebruikers die rijden zoals de bakregels zijn weten dan niet wat ze met jou aan moeten.
Ik weet hier alles van en heb zo dus een ongeluk gehad.
Ik wordt nu dus ook echt goed kwaad als ik met iemand in de bakrijd die niet de bakregels hanteerd, LEVENSGEVAARLIJK is dat!

Dit is geen aanval maar ik wil dat je beseft dat je er niet alleen jezelf mee hebt maar ook anderen, dus verstand op nul en gewoon doorrijden als je voorrang hebt, oefen inderdaad eerst goed met bekenden die er rekening mee kunnen houden zodat je weer met zekerheid kan gaan rijden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:16

Ik had hier ook ontzettende last van, sinds ik op de manege wedstrijdjes rijd niet meer, en mensen die de bakregels niet hanteren zijn idd erg vervelend.

Ben een keer tegen een vrouw aangereden met mijn paard omdat ze na de 10.000ste keer nog steeds voorrang nam terwijl ze dat niet had, ik was het zooooooo zat, zij reed gewoon zo van:"jullie gaan maar voor mij aan de kant". Maar daar ben ik niet van gediend Knipoog

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:31

Ik sta sinds kort op een manege/pensionstal waar dan 1 hele grote privebak bijzit,waar geen manegeponys toegestaan zijn.
Omdat ik daarvoor altijd alleen reed in de bak,was het enorm wennen voor mij.
Ook ik gaf altijd voorang, ging alleen in galop als het niet te druk was.
Uiteindelijk bij nu aangekomen, gaat het prima.
wel erger me ik dood aan aan die verwende meisjes die rondhobbelen op hun ponys. komen hun aandraven op de rechterhand,ik in galop op de linkerhand,heb ik dus voorrang.. zij gewoon op de hoefslag blijven,,ik 1 meter voor haar nog met mijn paard in galop een scherpe bocht moeten maken. Zit ze daarna nog ineens te zeuren.. Boos!
Idd. levensgevaarlijk Haha!
Ik snap je probleem,maar bij mij kwam het ook met beetjes. Knipoog