Hallo,
Ik ben nieuw hier. En nog niet zo wegwijs. Ik heb geprobeerd te zoeken maar kreeg heel veel zoekresultaten.
Mijn paard laat met rijden bijna altijd zijn tanden zien. En met vlagen bijt hij ook heel erg op het bit, soms zo erg dat hij zijn hoofd helemaal scheef houdt. Vastpakken doet hij niet meer.
Ik rij met heel zachte hand, omdat hij een te strenge hand niet accepteert. Ik heb al verschillende bitten geprobeerd en ook in grote en dikte. Momenteel rijd ik met een dubbel gebroken watertrens van robart en hier loopt hij redelijk fijn op, maar hij laat nog wel zijn tanden zien. Ook hebben we verschillende neusriemen geprobeerd. Laag, gecombineerd, aansnoer. Strak/los met/ zonder sperriem. Of zelfs helemaal geen neusriem. Mexicaans hebben we nog niet geprobeerd.
Aan zijn tanden en kiezen ligt het niet. We dachten dat hij erg last van zijn wolfskiezen had en hebben die dus ook laten trekken, maar daar lag het niet aan. Hij heeft ook geen haken. Dit laat ik 3 x per jaar nakijken.
Wij hebben echt geen idee meer wat het kan zijn. Hij doet het niet alleen bij mij, hij doet het bij iedereen die op zijn rug zit, ook met longeren. Of met loslopen in de bak als hij toevallig een hoofdstel in heeft.
Hij heeft naar mijn idee geen hekel aan het bit, want hij pakt hem zelf al uit mijn hand en laat hem moeilijk weer los.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn??