Haflinger doet raar als andere mensen erop gaan rijden ..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda_walter

Haflinger doet raar als andere mensen erop gaan rijden ..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 21:48

Haay ..!! Haha!

Zoals je de titel al kan lezen doet mijn Haflinger vervelend als er andere mensen op gaan rijden !
als ik erop rijd luisterd die echt super goed ..

zodra er andere mensen op gaan gaat die bokken en wilt niet galoperen !!

wie heeft er tips of heeft dit ook of gehad ik hoor het graag Haha!

xxxx

suus27

Re: Haflinger doet raar als andere mensen erop gaan rijden ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:33

volgens mij is hij die andere mensen aan het testen.

Gewoon doorzetten en niet opgeven, anders heeft je haflinger 'gewonnen'.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:36

ja ik zou het proberen ..!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:07

Hier nog zo'n haflinger.
eigenaar kan er mee rijden en beest geeft af en toe wel een bokje,maar dat is het wel.
Ze wilde dat hij dressuurmatiger ging lopen en dus ben ik ermee aan de slag geweest een paar weken.
als ik erop ging, werd het gegarandeerd een rodeo Nagelbijten / Gniffelen
4 benen in de lucht en echt vuil bokken! Stond ervan te kijken hoe lenig hij was!

Komt omdat ik veel meer vraag dan de eigenaar en deze pony dit niet zo ziet zitten en in het verleden heeft geleerd om als iets niet leuk is.. gewoon de massa in de strijd te zetten.
en trust me, een haflinger oude type van 7 jaar oud is sterk.. heeeel sterk!
Na veel werken ( echt kleine stapjes tevreden zijn), basis oefeningen en vooral consequent blijven en doorgaan tot de pony het opgeeft ipv toelaten ( en dat is verdomd eng geweest soms) doet hij het nu niet meer en is hij echt vooruit gegaan. Heeft echt lol in het werk.
Toch heb ik ervoor gekozen de pony niet in de lessen te laten meelopen ivm dat ik denk dat bij minder consequente nieuwe ruiters hij het weer gaat proberen en echt gevaarlijk kan worden met rijden.
en dat is ook niet eerlijk voor de pony als die steeds gestraft word dan terwijl je het zelf "uitlokt"

Maar goed, als iemand er eenmalig opgaat kan dit niet.
je zult dus zelf de pony verder moeten opleiden en zorgen dat als er iemand opgaat, dit iemand is die weet wat ze/hij doet en zelf kan ingrijpen.
Als ze eenmaal doorhebben dat ze er onderuit kunnen komen met uitproberen en dit is toegestaan.. dan ben je echt verder van huis.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 02:42

Precies hetzelfde bij de mijne. Ik was op zoek naar een bijrijdster, nou.. daar had madam geen zin in hoor! Ze ging er in rengalop van door, plat door de bocht, arme meid wist niet wat er overkwam. Is helaas ook nooi meer langsgeweest. De bijrijdster die ik nu heb liet zich gelukkig niet zo in de maling nemen, en zette door, ze is nog niet zo braaf als dat ze bij mij is, maar ze gaan de goede kant op.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 08:20

bedankt voor jullie tips ..!!
maar mijn haflinger is 3 en loopt aan de teugel en doet echt gewoon alles goed bij mij ..

maar ik heb een vriendin die niet zo heel goed kan rijden en die gaat soms mee en die gaat er dan op nou hij vertikt het gewoon om te luister hij doet zijn oren in ze nek en gaat bokken ..!

ik rij nu in de les en dat gaat super behalve als er iemand anders op gaat Boos!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:19

Hee Nataal..

Hij test je vriendinnen gewoon uit.. 3 is natuurlijk heel jong. Hij zit net in de pubertijd. Alles is zo'n beetje nog niew voor hem. Je zult zien dat als ie wat ouder is hij het meer over zich heen laat komen, en dan ook wat rustiger word naar andere toe..

Mijn idee is om gewoon vol te houden. De aanhouder wint in de meeste gevallen. Hij kijkt gewoon tot hoe ver hij bij andere kan gaan. En geloof mij haflingers zijn eigenwijs hoor hahah

Suc6 er mee

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 12:42

hahah dankjewel deborah Haha!
ja je heb gelijk ze zijn heel eigenwijs Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:20

aaah de haflinger is 3 jaar?
dan is het logisch dat er protest komt.
beestje zit zelf nog in ee leerfase en met een beginnende ruiter komen de hulpen soms niet goed over waardoor er onduidelijkheid kan ontstaan.
Ik denk dat als je een jaartje zelf ermee bezig gaat, er volgend jaar geen problemen meer hoeven te zijn als er een ander opgaat Ja

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:12

Ik lees dat 'ie 3 is? Dan is het opzich nog vrij logisch: hij moet zelf nog aan alles wennen en andere mensen helpen dan ook niet echt mee. Je kunt het misschien wel blijven oefenen, maar met mensen die wat ervaring met jonge pony's hebben en weten hoe ze hem moeten helpen: ga zeker geen beginnende ruiters erop laten want dat snapt je pony gewoon nog niet!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:35

3 jaar is inderdaad erg jong, dan leer je je paard normaalgezien pas op en daar hoort geen beginner aan te pas te komen. Eerst zien dat de basis er echt heel goed inzit en dan pas iemand anders erop laten.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 15:32

Mandyke schreef:
3 jaar is inderdaad erg jong, dan leer je je paard normaalgezien pas op en daar hoort geen beginner aan te pas te komen. Eerst zien dat de basis er echt heel goed inzit en dan pas iemand anders erop laten.

hij wordt al weer bijna 4 hoor ..
maar je zou echt niet zien dat die 3 is het is zo'n mak beestje das echt niet normaal hij doet al alles met mij erop maar zodra er iemand op ga MET ERVARING doet die het nog steeds ..

dus ik kan voorlopig beter maar geen mensen erop laten die geen ervaring hebben ??

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:43

Als je ongelukken wil voorkomen, dan zou ik er geen mensen op laten die geen ervaring hebben...
Mensen met ervaring weten van aanpakken en niet snel opgeven, en zetten waarschijnlijk door! Lachen

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 16:21

oke hartstikke bedankt voor jullie tips allemaal Haha!

marouschka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:35

haflingers zijn na eenmaal eigenwijs. Gewoon rustig blijven,doorgaan .Ze probeert ze gewoon uit.

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:38

tsja mijn fjord kan er ook wat van, zet normaal bij mij geen stap verkeerd en zodra ik er iemand anders opzet, niet normaal naar beneden willen lopen *lees; kop in de lucht gooien.
niet voor het been zijn, en aangaloperen is er al helemaal niet bij Verward

ze zijn gewoon aan het testen! zondag een vriendin erop gehad en die moest net zo lang doorgaan tot ze luisterde en hoop dus dat het nu wel wat beter gaat als ik er een keer een vriendin op zet, want vind het altijd zo sneu...denken dan van huh ik kan echt niet rijden terwijl mn paardje ze gewoon aan het testen is Clown

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:50

Haflingers beginnen pas met 5/6 jaar een beetje volwassen te worden dus ik vind het niet gek dat ze dat doet.
Ga eerst eens bespieren kweken zodat ze kan gaan "dragen"... mss doet dat haar pijn of vind ze dat moeilijk,
Die van mij is nu 5,5 en gaat het nu pas snappen.

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 14:50

haha ja ik wordt er ook best moe van Clown
bij mij flikde die het ook bijna nou hij kreeg een oplawaai Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:23

draai het eens om:
Een wildvreemd iemand wil op je rug en dan ook nog vanalles van je verlangen! Misschien iets langer de tijd nemen en eerst kennis maken en even werken vanaf de grond. Laat de pony zien wie je bent en wat je grenzen zijn, laat laat merken dat je het fijn vind dat je daarna op zijn rug mag. Mijn fjord is ook zo, niet dankbaar en dan ook nog vanalles verwachten, hoppa gewoon even een noodstop tussendoor, of meteen na een sprong stilstaan. Zijn ze streng, maar eerlijk en laten ze merken dat ze het leuk vinden wil hij best zijn best doen.

mardeleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:55

mijn vorige verzorghaflinger probeerde ander mensen ook uit.
Zeker bij personen met weinig ervaring.
Voor kleine kinderen was hij heel lief en rustig.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:57

hihi das een slimme, als ie bij jou zich goed gedraagd dan issi gewoon andere mensen uit aant proberen, laat hun even goed duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is Knipoog

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:58

allemaal heel erg bedankt voor jullie tips ik ga het allemaal uitproberen .. Haha!

ja hij is ook heel jong dus ik begrijp het ook wel maar het is ook vervelend Clown