Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mahitri schreef:Allereerst heel goed lesnemen want blijkbaar ben je zelf nog niet in staat om je paard los en soepel te rijden.
Je zegt ik krijg haar hals niet gebogen en ze wil alleen haar hals laten zakken als ze moe is. Dat betekent dus dat je haar niet goed van achteren naar voren rijdt.
Veel overgangen rijden en dan met name van stap naar draf en andersom en schijnovergangen rijden. Zo maak je haar achterbeen sterk en zal ze ook uiteindelijk ook voor gaan nageven. Het niet proberen af te dwingen met je teugels als ze sterk genoeg wordt komt het vanzelf.
Ik zou ook eens heel goed bekijken of je paard wel recht is want zoals je haar beschrijft is het heel goed mogelijk dat ze erg scheef is.
Dat verklaart het niet willen buigen op rechts en het moeilijk aanspringen. Het galopperen zou ik dan ook maar even laten liggen. Eerst je paard recht maken en sterker in het achterbeen en dan de galop er weer eens bij pakken.
Maar nogmaals neem les want dit soort basisproblemen los je niet op via de computer.
Mahitri schreef:Hoe is de druk in je handen? Houdt ze één kant meer 'vast' voor je gevoel dan de andere kant?
Wordt je ook naar buiten gegooid daar haar als je haar rechtsom wilt laten buigen? Kun je zelf recht op je paard zitten?
Is je zadel ook nog recht? Anders wordt het onmogelijk om je paard recht te richten, want jij kunt zelf niet meer recht op haar zitten en daardoor jouw gewicht niet gelijk verdelen op haar rug.
GeartsjeS schreef:Ik heb een paar basis problemen met mijn jonge fries... (5 jaar)