Zammie schreef:Ja, je moet ervan uitgaan dat hij de spieren aan 1 kant korter heeft dan aan de andere kant. (heeft ieder paard) Je moet de kant die korter is dus zien op te rekken, dit doe je door veel voltes met voldoende buiging, slangevoltes, maar ook schouderbinnenwaarts en als dat te moeilijk is schouderbuitenwaarts, puur om de spieren op te rekken. Dit moet je wel aan beide kanten doen, anders krijg je later dat de andere kant "te kort" wordt. Bij het rechtrichten kun je dan goed het verschil vernemen. Begin maar in stap met deze oefeningen dat is vaak al inspannend genoeg in het begin en met draven vooral lekker voorwaarts en proberen buiging te krijgen. Als je voelt dat er vooruitgang in zit kun je in de galop ook werken aan het recht richten. Houdt er wel rekening mee dat je paard in begin wel spierpijn zal hebben en daarom iedere keer weer voldoende stapwerk met rekken om de spieren weer los te krijgen. Vooral niet te veel willen, de tijd ervoor nemen. Je kunt veel "kapot" maken als je teveel wilt. Ik merk het al ik begin weer een heeel lang verhaal te typen. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
haha dankjewel. Ja dit had ik wel zo'n beetje al begrepen. Alleen werd mij wel verteld dat je eerst je paard recht moet richten voordat je hem voorwaarts en naar beneden brengt. Dus eerst de rekoefeningen en als dat goed zat voorwaarts en naar beneden brengen niet alles tegelijk. Maar ik zie al dat het flink trainen word om het eruit te krijgen