probleempaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melodyke

probleempaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 15:59

ik heb een paard met veel problemen tijdens het rijden. in stap en in draf wil ze maar niet vooruit en vanaf je 1 keer gegallopeerd hebt kan je ze niet meer tegenhouden en gaat ze op de teugel hangen! ze schud ook steeds met haar hoofd en houd haar hoofd hoog in de lucht en ik houd nochtans goed contact en hou mijn handen stil. ze wil ook niet nageven en geen stelling geven.
heeft iemand een tip want rijden is helemaal niet leuk meer!

yasmin_agnes

Re: probleempaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:05

melodyke schreef:
ik heb een paard met veel problemen tijdens het rijden. in stap en in draf wil ze maar niet vooruit en vanaf je 1 keer gegallopeerd hebt kan je ze niet meer tegenhouden! ze schud ook steeds met haar hoofd en ik houd nochtans goed contact en hou mijn handen stil. ze wil ook niet nageven en geen stelling geven.

haaj!,
ick had eerst ook een probleem pony!,
kon helemaal niks met der!,in de galop ging ze echt hele hard!,en kanniet door de bochten gaan!,en als je der nu ziet!,je ziet haar neit meer terug zo als ze geweest is,ze is nu echt een top paardje:D
ik heb het zelf heel veel geprobeerd met longeren mte 2 touwen!,ick weet niet of je dat kent!..?
maar daardoor is het presies hetzelfde als jet erop zit,aleen dan is het met het longren veel makkelijker!,
daar heb ick heel veel mee geoefend!,
en toen met rijden na een week aleen maar gelongeerd te hebben,erop gegaan en toen eerst na een tijdje een paar rondjes uit gegalopeerd en der niet echt ingehouden!,en toen stevig aanpakken!,

suczes:D

groetjes

melodyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:09

yasmin_agnes schreef:
melodyke schreef:
ik heb een paard met veel problemen tijdens het rijden. in stap en in draf wil ze maar niet vooruit en vanaf je 1 keer gegallopeerd hebt kan je ze niet meer tegenhouden! ze schud ook steeds met haar hoofd en ik houd nochtans goed contact en hou mijn handen stil. ze wil ook niet nageven en geen stelling geven.

haaj!,
kon helemaal niks met der!,in de galop ging ze echt hele hard!,en kanniet door de bochten gaan!,en als je der nu ziet!,je ziet haar neit meer terug zo als ze geweest is,ze is nu echt een top paardje:D
ik heb het zelf heel veel geprobeerd met longeren mte 2 touwen!,ick weet niet of je dat kent!..?
maar daardoor is het presies hetzelfde als jet erop zit,aleen dan is het met het longren veel makkelijker!,
en toen met rijden na een week aleen maar gelongeerd te hebben,erop gegaan en toen eerst na een tijdje een paar rondjes uit gegalopeerd en der niet echt ingehouden!,en toen stevig aanpakken!,

groetjes

dat is weer een probleem want aan de longe wordt ze helemaal gek dan begint ze te steigeren en bokken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:42

yasmin_agnes schreef:
haaj!,

groetjes

Zou je misschien op je taalgebruik willen letten? MSN taal is op bokt niet toegestaan, en het maakt het ook niet leesbaarder Knipoog

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:45

Stop met rijden, ga eerst wat grondwerk doen. Leer haar op die manier wat stap/draf/galop is. Leer haar wijken voor druk! En zo krijg je ook een betere band met haar waardoor het misschien ook weer wat beter gaat..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:16

ga parrelli doen met je paard. dat helpt vaak ook goed

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:12

Heb je je paard wel ens laten onderzoeken ?
B.v het gebit , zijn rug , er kunnen zoveel oorzaken zijn waarom hij dit gedrag vertoont, zoek dat eerst uit en zoek iemand die jou les kan geven in grondwerk en vertrouwen en rijden, want paardrijden moet leuk zijn voor jezelf maar ook zeker voor je paard .

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:26

midgie schreef:
Heb je je paard wel ens laten onderzoeken ?
B.v het gebit , zijn rug , er kunnen zoveel oorzaken zijn waarom hij dit gedrag vertoont, zoek dat eerst uit en zoek iemand die jou les kan geven in grondwerk en vertrouwen en rijden, want paardrijden moet leuk zijn voor jezelf maar ook zeker voor je paard .

fysiotherapeut er bij halen, rechtsom valt hij waarschijnlijk naar binnen, probeer hem eens snoepjes te geven bij de plaats van de singel, eerst naast een muur zetten.
Balkjes laten lopen, kan ook in galop moet je drafbalken neerleggen en dan om de andere eén weg halen in uitjes.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:44

Ik zou stoppen met rijden en eerst gaan proberen om te longeren.
Je zegt dat ze dan helemaal gek wordt?
Dan juist zou ik gaan longeren want dan bouw je wel een band op met je paard. En ik ben ervan overtuigd dat als je niet kan longeren je er ook niet op kan rijden.
Dus ga lekker aan de slag met longeren het maakt niet uit toch dat ze steigerd en bokt?

Ik zou haar wel pas aan de lijn doen als je in de bak bent. dus gewoon zadelen en dan in de bak aan de lijn en laat haar maar steigeren en bokken ze geeft het vanzelf op als jij maar consequent en geduldig bent.

Succes

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:06

probleempaarden bestaan niet!!!! (zie onderschrift)
Mischien is het een goed idee om met dit paard weer bij de basis te beginnen. Dus waar je met je paard als jong veulen begint. En dan steeds verder opbouwen, tot je het 1e probleem tegenkomt. Op deze manier heb je meer overzicht. Zoek dan een oplossing voor het probleem, en ga weer verder. Heb je trouwens les? dat is ook altijd een goed idee, want alleen een instructeur kan jou echt helpen!
xxx ciska

Es17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:20

Ik zou je paardje na laten kijken als hij op de longe ook al niet lekker loopt.Misschien heeft hij wel ergens pijn weet jij veel hij kan het je niet zeggen.Door er een fysio of veearst er bij te halen weet je het zeker of er wat aan de hand.Misschien is het maar een klein dingetje,maar die kosten zijn je paard toch wel waard????

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:16

w.s. heeft je paard een balans probleem, en omdat dit niet gecorrigeerd wordt gaat hij zich vast zetten in zijn lichaam en ontstaat er problemen.
Kijk eens op www.stalmireille.nl

Succes