verruimen in draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

verruimen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:25

verruimen in draf is nog steeds een probleem bij mij en mijn paard maar nu zijn we maandag gaan wandelen
eerst lekker gaan crossen in het bos daarna hab ik haar terug genomen en ben ik in draf gaan verruimen - terug nemen - verruimen ... en dan kan madam strekken als geen anders ( bij wijze van spreken ) . Speelt ze dan gewoon met mijn voeten in de bak of moet ik het meer oefenen door zo buiten te gaan of ...

gr lynn

lailapri

Re: verruimen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:48

Ik snap er niet veel van, maar wat ik zou denken zo is dat ze of te weinig ruimte heeft in de bak, of niet voorwaarts genoeg of niet goed aan de hulpen of er geen uitdaging in ziet.

Je zou haar eerst goed scherp voor je been kunnen maken en dan op de lange zijde duidelijk groter kunnen gaan lichtrijden en indien nodig een beetje been erbij en natuurlijk voor de ruimte geven om te verruimen/strekken.

Debbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:50

Hey,

Ik zou proberen, om in de bak meer te oefenen, 2 passen verruimen, 3 terug... enz enz.
Als ik mijn paard wil laten verrruimen, maak ik een korte ophouden (verwittigen dat er iets gaat gebeuren) en leg ik mijn been aan.
Ik zou oefenen en blijven oefenen. en als het goed gaat kan je dit om de 2 passen ipv om de 3 passen doen.

Veel succes ermee

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 04:20

waarschijnlijk voelt je paardje aan dat je het buiten leuker vind. soms werkt dat echt aanstekelijk! (waarschijnlijk vind je paard het zelf buiten ook leuk..)
Lekker buiten blijven oefenen als dat beter gaat, maar binnen niet overslaan, daar moet het uiteindelijk ook kunnen! Probeer binnen net zo te verruimen als buiten (ga dan wel de bocht om).
Het gaat vanzelf net zo goed als buiten

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:55

Overgangen rijden, schakelen, tempowisselingen enz enz Tong uitsteken Saai werk, maar het werkt wel!

Daarnaast kun je voor de afwisseling misschien eens wat balkjes neerleggen en deze steeds iets verder uit elkaar leggen, zo moet je paard wel gaan verruimen! En het is ook nog eens leuk voor de afwisseling!