Mijn paard heeft nogal een recht achterbeen en heeft wat moeite met dit snel onderbrengen in het terugschakelen. Ze kan wel goed sluiten vanuit arbeids-/verzameld tempo, maar vooral bij bijvoorbeeld het terugrijden uit de uitgestrekte galop krijgt ze de beentjes er niet zo snel onder als ik wel had gewild (in de proef, thuis nemen we wat meer de tijd en lukt het beter) en dat resulteert nog wel eens in overspringen. Dan stuitert ze op de kop en zijn we de beentjes kwijt
! Echt bergop gaan is niet meteen haar sterkste punt, maar vertrekken en verruimen op zich weer niet, alhoewel ze graag achter wel weer graag scheef gaat in het verruimen in de galop. In de les werken we vooral aan balans, ontspanning en losheid en snelheid aan het been. Dit gaat op zich heel goed, maar ik heb het idee dat haar bouw zo links en rechts een beetje in de weg zit. Ze kan dus wel goed klein gesloten galopperen bijvoorbeeld, maar echt zakken aan de achterkant is heel lastig voor haar en dus vooral dat snelle terugsluiten.
Uiteraard schakel ik me suf, rij veeeel overgangen, maar ik vroeg me af wat jullie voor specifieke oefeningen met een dergelijk paard zouden doen.